کتاب «پیشوای صادق» در قم رونمایی شد

شهر بیست/ کتاب«پیشوای صادق» مجموعه یادداشت‌های رهبر انقلاب در رابطه با سیره امام صادق(ع) در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «پیشوای صادق» در قم رونمایی شد
شناسه : 8843 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، آیین رونمایی از کتاب پیشوای صادق شامل یادداشت‌های مقام معظم رهبری درباره امام صادق(ع) با حضور مسئولان فرهنگی و حوزوی در دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب برگزار شد.

عضو دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم در این آیین اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با تاریخ‌پژوهان اهل‌بیت(ع) از برجستگی‌های ویژه‌ای برخوردار و روش‌شناسی ایشان از بین پژوهشگران مطرح اسلامی از نمود خاصی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا ملااحمدی ادامه داد: این کتاب درواقع مجموع یادداشت‌های رهبری انقلاب درباره زندگی سیاسی امام صادق(ع) بوده که در سال ۵۸ در قالب ۱۷ شماره در روزنامه جمهوری اسلامی منتشرشده است.

وی تاکید کرد: اصلاح برداشت‌های اشتباه برخی اندیشمندان و عامه مردم از سیره اهل‌بیت(ع) از عوامل مهم نگارش این ۱۷ یادداشت در آن برهه زمانی حساس شده بود،از برجستگی‌های نگاه تاریخ‌پژوهانه رهبر معظم انقلاب نگاه نوینی بوده که به سیره اهل‌بیت در آن مشاهده می‌شود.

عضو دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم با اشاره به برخی از برداشت‌های اشتباه رایج از سیره امام ششم شیعیان بیان کرد: در این یادداشت‌ها با استدلال تاریخی این مطلب ثابت‌شده که امام صادق(ع) هرگز با حکام وقت سازش نکرده و از سیاست دوری نداشته است.

وی بیان کرد: همان‌طور که در کتاب مجزایی که به آن اشاره‌شده، مقام معظم رهبری سیره اهل‌بیت(ع) را مانند انسانی تشبیه می‌کند که ۲۵۰ سال عمر کرده و در هر برهه از تاریخ بنا بر مقتضیات زمانه بهترین تصمیم و انتخاب را برمی‌گزیدند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.