مراسم نکوداشت نویسنده محبوب کودک‌ و نوجوان در قم برگزار شد

شهر بیست/ مراسم یادبود شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده سری داستان‌های کودک و نوجوان «اکبر کاراته» در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراسم نکوداشت نویسنده محبوب کودک‌ و نوجوان در قم برگزار شد
شناسه : 8830 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، مراسم یادبود شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده سری داستان‌های کودک و نوجوان «اکبر کاراته» با عنوان «رد پای آسمان»، با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی و هنری و ادبی و مسئولان استان قم در مجتمع ناشران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رضا کاظمی مدیر مؤسسه مطاف عشق در سخنانی گفت: شهید صالحی از سال‌ها پیش آثارش را در این مجموعه منتشر می‌کرد و در این سال‌ها جز خوبی و صداقت و تواضع چیزی از او سراغ نداریم. این شهید حتی یک روز از عمر خود را در غیر از مسیر و راه فرهنگ‌سازی در عرصه ایثار و شهادت سپری نکرد و همیشه به یاد زنده نگاه داشتن یاد شهدا بود.

وی تصریح کرد: در حالی که انگشت شمار نویسندگانی هستند که آثار آنها به تیراژ ۱۰۰ هزار برسد آثار این شهید به خصوص سلسله کتب «اکبرکاراته» بیش از ۲۵۰ هزار شماره فروش داشت و سه فلش کارت او نیز مخاطبان فراوان یافت ولی ذره‌ای غرور و خودخواهی و تنگ نظری در وجود او جا نداشت.

مدیر مؤسسه مطاف عشق یادآورشد: وی هنرمندی پرکار بود و به آنچه قرار است به نسل جوان ارائه دهد بسیار حساس بود؛ وی یک قالب جدید در روایتگری داستانی ارائه کرد که در نوع خود بی‌نظیر بود. با این تیراژ بالای آثار و شهرت ادبی، او امکان نداشت پس از ارائه نوشته از اثر او اشکالی گرفته شود و یا متنی تعویض شود و او مخالفت کند؛ درحالی که برخی نویسندگان با وجود یک کتاب، اجازه اصلاح یک جمله کتاب خود را هم نمی‌دهند.

در ادامه فرزند شهید در جایگاه سخنران حضور یافت و از نامهربانی‌هایی که با این شهید پیش از شهادت شده بود سخن گفت. وی تصریح کرد: برخی به پدرم می‌گفتند که چرا جنگ را به طنز می‌نویسی و این طنز نوشته‌ها به نوعی توهین به دفاع مقدس است ولی او به راهی که آغاز کرده بود ایمان داشت و می‌دانست که شهدا و جانبازان ما که از زندگی دنیا دست شسته‌اند هیچ چیز این جهان را جدی نمی‌گیرند.

در ادامه این مراسم، تقی متقی مسئول ستاد برگزاری این نکوداشت بیان کرد: آنچه در خصوص این شهید باید گفت آن است که شهید صالحی حاجی آبادی به رغم این همه توانایی و شهرتی که در بین جامعه هنری و کودکان و نوجوانان داشت به هیچ عنوان به دنبال مطرح کردن خود نبود و در غربت و تنهایی از میان ما رفت، ما نباید اجازه می‌دادیم که این غربت طولانی شود.

وی تصریح کرد: این شهید ۲۰ سال در جامعه فرهنگی و هنری کشور درخشید ولی ذره‌ای ریا و بی اخلاقی و غرور و جنجال بازی‌های رایج در رفتار وی وجود نداشت. برکت وجود شهید بود که به محض تشکیل ستاد یادبود همه کارها به شکل بسیار ساده‌ای روی روال افتاد و هیچ مشکلی برای انجام این مراسم نیز پیش نیامد.

شایان ذکر است حوزه هنری استان قم در برگزاری مراسم و انتشار کتاب «رد پایی بر آسمان» با موضوع شخصیت و خاطرات شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی منتشر و در مراسم نکوداشت او میان حاضران توزیع شد، همکاری داشت.

خاطرنشان می شود شهید محسن صالحی حاجی‌آبادی نویسنده و جانباز دفاع مقدس، در اردیبهشت ماه سال جاری در سن ۵۰ سالگی پس از سال‌ها تحمل عوارض و جراحاتی که از دوران دفاع مقدس به یادگار داشت، درگذشت.

«خواستگار ذلیل مرده (مجموعه داستان طنز نوجوان)»، «اکبر کاراته و خرش»، «آی بچه های ناز یک قصه از نماز»،«زری کوچولو» «بچه های بهشت»، «نماز شکوفه نور خدا»، «اگر نامهربان بودیم و رفتیم» «رقص سنگ»، «اکبر کاراته و فسقلی‌های شکمو»، «اکبر کاراته و آقایون کچل» و «اکبرکاراته به تهران می رود» از جمله آثار این نویسنده در زمینه های طنز، کودک و رمان است که بیشتر آن ها با محوریت خاطرات دفاع مقدس تدوین شده اند.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.