برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی برای تابستان سال جاری در کتابخانه‌های عمومی قم

شهر بیست/ مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت: 700 برنامه فرهنگی برای تابستان سال جاری در کتابخانه‌های عمومی با هماهنگی ستاد اوقات فراغت با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی برای تابستان سال جاری در کتابخانه‌های عمومی قم
شناسه : 8806 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، حجت‌الاسلام امیر عطالله جباری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم که در سال جلسات معاونت استانداری برگزار شد، با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ کتابخوانی، بیان کرد: آحاد مردم و مسئولین باید به سمت و سوی ایجاد عادت به مطالعه مفید حرکت کنند زیرا توسعه فرهنگ کتابخوانی، بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را درمان می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی استان قم، تمهیدات لازم را برای حضور جوانان و نوجوانان با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و ایجاد فضایی شاد و پویا فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری بیان کرد: کتابخانه های عمومی علاوه بر خدمات کتابخانه ای همچون امانت کتاب، ثبت نام، برنامه های فرهنگی نیز نظیر کارگاه های نویسندگی خلاق، نشست های شعرخوانی، قصه گوئی، جمع خوانی و نمایشنامه خوانی را همراه با حضور نویسندگان کودک و نوجوان و بزرگسال در کانون های ادبی دارند.

وی افزود: ۷۰۰ برنامه برای تابستان سال جاری در کتابخانه های سطح شهر قم با هماهنگی ستاد اوقات فراغت برگزار می شود که به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم بیان کرد: راه اندازی کتابخانه سیار و استفاده از فضاهای بدون استفاده در روستاها دو رویکرد مهم برای ترویج کتاب در مناطق محروم و روستایی است؛ در حال حاضر در قم، کتابخانه سیار نداریم اما با اهتمام اداره کل کتابخانه ها و با تامین تجهیزات در سطح مناطق کم برخوردار، از امکانات کتابخانه سیار برای سهولت دسترسی این شهروندان به منابع دلخواه و گسترش کتابخوانی اقدام می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در مورد جشنواره رضوی تصریح کرد: تقدیر و تجلیل از برگزیدگان در اختتامیه جشنواره رضوی در دو سطح «کشوری» و «استانی» و همچنین کتابخانه ای همراه با هدایای نقدی برگزار می شود تا افراد بیشتری بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: برای جشنواره رضوی،۲۰۰ هزار صفحه از کتاب های جشنواره در مدت ۴۵ روز برای نابینایان در قم تولید و به سراسر کشور ارسال شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم در مورد روند پیشرفت کتابخانه عمومی شهدای نوبهار نیز اظهار داشت: این کتابخانه به تازگی احداث شده و در مرحله تجهیز است که ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار آن از تهران گرفته شده؛ ضمن آنکه از تولید کننده های داخلی خریداری شده و متاسفانه به دلیل مواجه با گرانی ها و افزایش قیمت ها، برای تکمیل تجهیزات و راه اندازی پروژه به ۳۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین جباری بیان کرد: استانداری و معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی، مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان در راستای تجهیز کتابخانه در مناطق کم برخوردار در نظر گرفت که ۱۰۰ میلیون تومان آن تاکنون دریافت شده و با جذب کامل اعتبار به زودی به بهره برداری می رسد.

 

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.