نمایشگاه آثار تصویرگری براتیسلاوا در قم گشایش یافت

شهر بیست/ آیین گشایش نمایشگاه آثار تصویرگری براتیسلاوا با حضور لوبومیو گلیان سفیر کشور اسلواکی در ایران، در نگارستان اشراق شهر مقدس قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایشگاه آثار تصویرگری براتیسلاوا در قم گشایش یافت
شناسه : 8628 | انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، علی بوذری سردبیر فصلنامه نقد کتاب هنر در این آیین که با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به تصویرگری کتاب کودکان برگزار شد، با اشاره به سابقه نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مشترک ایران و اسلواکی اظهار داشت: این نمایشگاه شامل آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا بوده که از مهمترین رویدادها در زمینه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است.

علی بوذری با بیان اینکه نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا به کتاب‌های چاپ شده کودکان و نوجوانان پرداخته و از این جهت کاملاً منحصربفرد است، خاطرنشان کرد: نمایندگان هر کشور برای حضور در این نمایشگاه دوسالانه، توسط داوران هموطن خودشان انتخاب می‌شوند و از این جهت رویکردها و نیازهای بومی هرچه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال‌های نخستین برگزاری این نمایشگاه با آن همراه بوده است، گفت: ایران اولین جایزه خود در دوسالانه براتیسلاوا را در سال ۱۹۶۹ دریافت کرده و در ۵۴ سال گذشته موفق به دریافت ۱۲ جایزه بوده و ۸ داور از کشورمان نیز در دوره‌های مختلف در این نمایشگاه حضور داشته اند.

عضو هیأت مدیره انجمن تصویرگران کشور در پایان تصریح کرد: قم یکی از قطب‌های تصویرگری کتاب‌های کودکان و نوجوانان است و اکنون به عنوان پنجمین استان، میزبان نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه تصویرگری است و در طی مدت برگزاری، کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته نیز برپا خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۱۹ تیرماه امسال هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه اشراق واقع در خیابان شهدا پذیرای علاقه مندان است، ۲۹ اثر از تصویرگران اسلواکی و ۱۳ اثر از تصویرگران ایرانی که موفق به دریافت جایزه دوسالانه براتیسلاوا شده اند، برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار با پشتیبانی یونسکو در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی به مدت ۵۴ سال است که برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.