سفیر اسلواکی در ایران:

امیدوارم شاهنامه فردوسی را به زبان اسلواکی ترجمه کنند

شهر بیست/ سفیر کشور اسلواکی در جمهوری اسلامی ایران در آیین گشایش نمایشگاه عکس براتیسلاوا در قم، بر ضرورت توسعه و ارتقای آثار ترجمه‌ای میان دو کشور تأکید و ابراز امیدواری کرد که روزی شاهنامه فردوسی را به زبان اسلواکی ترجمه کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
امیدوارم شاهنامه فردوسی را به زبان اسلواکی ترجمه کنند
شناسه : 8624 | انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، لوبومیو گلیان عصر پنجشنبه در آیین گشایش نمایشگاه عکس براتیسلاوا در قم گفت: ایران و اسلواکی روابط بسیار خوب سیاسی و فرهنگی دارند و دو سال پیش تفاهم نامه فرهنگی میان دو کشور به امضا رسیده و در همین راستا برنامه ها و فعالیت های مناسبی شکل گرفته است.

وی با اشاره به سابقه درخشان تصویرگری کتاب کودکان در کشور اسلواکی، فعالیت بیش از نیم قرن نمایشگاه دوسالانه براتیسلاوا را مورد توجه قرار داد و افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای حضور تصویرگران هنرمند ایرانی است.

سفیر اسلواکی در ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم در رابطه با فعالیت های فرهنگی، زمینه ها و فرصت های بیشتری برای همکاری میان هنرمندان دو کشور ایجاد شود و در همین راستا سفارت آمادگی دارد تا زمینه ارتباط و گفت و گوی مستقیم دو طرف را فراهم کند.

این نمایشگاه تا ۱۹ تیرماه امسال هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه اشراق واقع در خیابان شهدا پذیرای علاقه مندان است، ۲۹ اثر از تصویرگران اسلواکی و ۱۳ اثر از تصویرگران ایرانی که موفق به دریافت جایزه دوسالانه براتیسلاوا شده اند، برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار با پشتیبانی یونسکو در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی به مدت ۵۴ سال است که برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.