دبیر شورای عالی فضای مجازی:

دولت باید استارت‌آپ‌ها را به رسمیت بشناسد/ تا وقتی مسئله کپی‌رایت حل نشود اقتصاد فرهنگی رشد نمی‌کند

شهر بیست/ دبیر شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اینکه استارت‌آپ‌ها باید به عنوان یک صنعت در کشور به رسمیت شناخته شوند، گفت: یکی از دلایل کوچک بودن اقتصاد فرهنگی، مسئله کپی‌رایت است و تا زمانی که به دارایی‌های فکری و معنوی رسمیت ندهیم، نمی‌توانیم از اقتصاد فرهنگی دفاع چندانی کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت باید استارت‌آپ‌ها را به رسمیت بشناسد/ تا وقتی مسئله کپی‌رایت حل نشود اقتصاد فرهنگی رشد نمی‌کند
شناسه : 8498 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای فم، سید ابوالحسن فیروز آبادی در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در محل دائمی نمایشگاه‌های قم، گفت: استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها در حوزه فناوری ارتباطات و فضای مجازی باید به عنوان یک صنعت در کشور به رسمیت شناخته شده و زمینه بهره گیری آنها از مزایای واحدهای صنعتی نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه در ارائه تسهیلات باید به کسب و کارهای فضای مجازی مانند یک واحد صنعتی نگاه شود، افزود: استفاده از مزیت‌های شهرک‌های صنعتی همچون برخورداری از تخفیف‌های مالیاتی، امکان اخذ تسهیلات بانکی و همچنان بستر سازی برای استقرار آنها در شهرک‌های صعتی باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات از نظر قانونی پیرامون توسعه و حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی در کشور وجود دارد، گفت: به دلیل مسکوت بودن بسیاری از حوزه‌ها، کسب‌وکارهای فضای مجازی نگرانی‌هایی دارند که باید با رفع نگرانی در این حوزه، زمینه را برای رونق اقتصادی فراهم کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با انتقاد از کوتاهی برای ساماندهی کسب‌وکارهای فضای مجازی و فناوری اطلاعات، گفت: کوتاهی‌هایی نسبت به این بخش ویژه اقتصادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

فیروزآبادی، حمایت از مالکیت معنوی و فکری را از جمله اقدام‌های ضروری برای حمایت از دارایی‌های فعالان این حوزه دانست و ادامه داد: بازار استارت‌آ‌پ‌ها و کسب‌وکار در فضای مجازی استعداد بزرگ شدن سریع را دارد و نیاز زیادی به حمایت‌های دولتی ندارد ولی باید دولت این شاخه اقتصادی را به رسمیت بشناسد و تسهیلات و امکاناتی را که برای صنایع در نظر می گیرد، برای این صنعت نیز در نظر بگیرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری وزارت صمت و ارشاد برای رفع مشکلات اقتصادی استارت‌آپ‌ها گفت: کسب و کار در حوزه فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها که امکان دسترسی به بازارهای جهان را بدون مانع دارا هستند، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

*اقتصاد فرهنگی ما کوچک است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: اقتصاد فرهنگی ما کوچک است که عوامل و دلایل زیادی دارد و یکی همین مسئله کپی‌رایت است که باید آن را حل کنیم و تا زمانی که به دارایی‌های فکری و معنوی رسمیت ندهیم و از حقوق ناشی از این دارایی‌ها دفاع نکنیم، نمی‌توانیم از اقتصاد فرهنگی دفاع چندانی کنیم و به صورت زنجیره‌ای مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در این زمینه توسعه داشته باشیم، باید اقتصاد فرهنگی از فرهنگ‌مان شروع شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: در مرکز ملی فضای مجازی کشور تلاش می‌کنیم تا مشکلات کلیدی همچون گمنامی و حریم خصوصی را حل کنیم.

فیروزآبادی، همچنین رونق در بخش کسب و کارهای فضای مجازی را نیازمند سیاست گذاری دانست و اظهار داشت: هدف از نمایشگاه رسانه های دیجیتال بستر سازی برای ارتباط میان تمام فعالان زنجیره کسب و کار در حوزه فضای مجازی و آشنایی این شرکت‌ها از مزیت‌های یکدیگر است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.