کمتر از ۱۲ درصد از زباله‌های قم بازیافت می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: روزانه دست کم ۷۰۰ تن زباله در قم تولید می‌شود که متاسفانه کمتر از ۱۲ درصد آن بازیافت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمتر از ۱۲ درصد از زباله‌های قم بازیافت می‌شود
شناسه : 8477 | انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان این اداره کل با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، یکی از معضلات حل نشده استان را عدم مدیریت اصولی دفع پسماندها به ویژه پسماندهای ویژه و صنعتی دانست و افزود: باقی مانده زباله های قم که بازیافت نشده، همچون قرن ها پیش در زمین دفن می شود که تخریب های زیست محیطی بسیاری به دنبال دارد.

وی با اشاره به اقدام های مؤثر در حوزه پسماند در سالهای اخیر، بر ضرورت تسریع در اجرای طرح هایی همچون تفکیک زباله در مبدأ و مقصد و بازیافت پسماندها در کلانشهر قم تأکید کرد و گفت: آثار سوء تخریب محیط زیست به خود ما و فرزندان ما بازمی گردد و این موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: استان قم با توجه به آلاینده های زیست محیطی و تراکم زیاد جمعیتی و صنعتی، دارای محیط زیست بسیار آسیب پذیر و شکننده است.

موسوی با بیان اینکه استفاده روزافزون و افسارگسیخته از پلاستیک در جامعه، محیط زیست ما را به شدت تهدید می کند، خواستار مشارکت همگانی برای کاهش تولید پسماند و استفاده از پلاستیک در استان قم شد و گفت: در این راستا باید فرهنگسازی و آگاهی بخشی لازم از سوی مسئولان، علما و روحانیان انجام بپذیرد.

وی تصریح کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) می تواند با استفاده از توان کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دستگاههای اجرایی ذیربط، در اجرای برنامه های زیست محیطی به ویژه بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش تولید پسماند و استفاده کمتر از پلاستیک پیشگام و الگو باشد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.