تشویق و جریمه در انتظار کم مصرف‌ها و پرمصرف‌های برق خانگی در قم

شهر بیست/ مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: مشترکان خانگی که میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند تشویق و مشترکانی که افزایش دهند، جریمه می شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشویق و جریمه در انتظار کم مصرف‌ها و پرمصرف‌های برق خانگی در قم
شناسه : 8473 | انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، داود سلیمانیان افزود: مشترکان خانگی که میزان مصرف برق آنها از اول خردادماه تا پایان شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد کاهش یابد، مبلغ قبض برق آنها ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نرخ قبض مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها ماهانه از یک هزار کیلووات ساعت فراتر رود، ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.

وی از همشهریان درخواست کرد: در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ که ساعات اوج مصرف است، از وسایل برقی پرمصرف غیرضروری مثل اتو، جاروبرقی و ماشین لباسشویی استفاده نکنند و با کاهش مصرف برق در ساعت‌های اوج مصرف به صنعت برق یاری برسانند.

سلیمانیان با بیان اینکه شهروندان تا جایی که ممکن است لامپ‌های اضافه را خاموش و از روشنایی طبیعی استفاده نمایند، افزود: مصرف برق مشترکان استان قم در روز شنبه ۱۸ خردادماه جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است که موجب خاموشی در چند منطقه از شهر قم شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین اداره‌هایی که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ برق کمتری مصرف یا از ژنراتور برق به جای برق شهری استفاده کنند، به میزان کاهش در مصرف برق، پاداشی در قبوض آنها اعمال خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم بیان کرد: سال گذشته ۳۵ تَن از مدیران برتر انرژی در زمینه مصرف برق به صورت رایگان به دوره آموزشی مدیریت عمومی جامع برق که در شهر تبریز برگزار شد، اعزام شدند.

وی افزود: امسال نیز مدیران نمونه را برای گذراندن دوره آموزشی قطب صنعتی انرژی‌های تجدیدپذیر به خراسان رضوی اعزام خواهیم نمود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت در قم برق مصرف شد، خاطرنشان کرد: در این سال بیش از ۵۰ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکان اداری، کشاورزی و صنعتی اعمال شد که با توجه به حجم انعقاد تفاهم نامه‌ها، پیش بینی می‌شود این مبلغ در سال جاری تا حدود ۸۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

سلیمانیان افزود: پارسال پاداش‌ها در آذرماه اعمال شد و امسال سعی می‌شود بخشی از آن به صورت علی الحساب در مردادماه اعمال شود.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.