کارگاه بازیگری کودک و نوجوان حوزه هنری قم برگزار می‌شود

شهر بیست/ کارگاه بازیگری کودک و نوجوان حوزه هنری قم زیر نظر سیدحسین فدایی‌حسین کارگردان و نمایشنامه نویس کشور آغاز بکار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کارگاه بازیگری کودک و نوجوان حوزه هنری قم برگزار می‌شود
شناسه : 8457 | انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، کارگاه بازیگری کودک و نوجوان حوزه هنری قم زیر نظر سیدحسین فدایی‌حسین کارگردان و نمایشنامه‌نویس و احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم آغاز بکار کرد.

احمد سلیمانی در جلسه توجیهی این کارگاه که با حضور هنرجویان و اولیای آنها در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد، به معرفی دوره و مربیان آن پرداخت.

مسئول واحد هنرهای نمایش حوزه هنری قم در ابتدای سخنانش یادآور شد: این دوره در دو رده سنی ۶ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود و مربیان این دوره علی صدیق و مهدیه احمدی خواهند بود که دوره‌های مربیگری تئاتر کودک و نوجوان را در حوزه هنری قم گذرانده‌اند و زیر نظر مستقیم سیدحسین فدایی‌حسین و احمد سلیمانی کار خواهند کرد.

وی در ادامه درباره کیفیت برگزاری این دوره نیز گفت: ما در دوره بازیگری، مربی خواهیم داشت نه استاد. مسلما کار مربی با کار یک استاد متفاوت‌ است. استاد به دانشجوهایش علم و اطلاعات خواهد داد در حالی که مربی هنرجوهایش را با تجربه‌هایی جدید آشنا می‌کند که از نظر من بسیار ماندگارتر است. ما هر جلسه مفاهیمی را همراه بچه‌ها تجربه می‌کنیم، مفاهیمی که در زندگی به کارشان خواهدآمد.

احمد سلیمانی بازیگر و کارگردان تئاتر همچنین با اشاره به اهداف برگزاری این دوره خاطر نشان کرد: هدف ما توسعه بینش هنری بچه‌هاست نه آموزش اصول و قواعد تئاتر. کار ما یک حرکت تربیتی‌ است، نه آموزش صرف. تربیت از مسیر فعالیت و بازی به بچه‌ها منتقل می‌شود نه آموزش تئوری. ما قرار نیست به بچه‌ها فنون بازیگری را آموزش بدهیم بلکه تلاش ما پرورش و توسعه خلاقیت نمایشی آنهاست. خلاقیت باعث می‌شود فرد در آینده در هر جایگاهی خلاق باشد.

 

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.