۱۵۰ هکتار از مراتع قم در آتش سوخت

شهر بیست/ فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از سوختن ۱۵۰ هکتار از مراتع در بخش خلجستان خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی بر اثر سوزاندن زباله‌های باغی توسط روستاییان رخ داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۵۰ هکتار از مراتع قم در آتش سوخت
شناسه : 8442 | انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی درودیان با اشاره به اینکه رسالت حفاظت از اراضی جنگلی و مرتعی استان قم بر عهده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گذاشته شده است، اظهار کرد: نیروهای این مجموعه به تنهایی نمی‌توانند در مساحتی با وسعت بیش از ۹۵۰ هزار هکتار به صورت مستمر حضور داشته باشند به همین علت امیدواریم دستگاه‌ها، نهادها و به ویژه مردم نسبت به حفاظت از اراضی ملی اهتمام جدی داشته باشند و همیار یگان حفاظت باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از ۳۵ مورد آتش‌سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی استان قم رخ داده است، اضافه کرد: بیش از ۳۰ مورد از این آتش‌سوزی‌ها به دوره زمانی بعد از عید فطر اختصاص دارد که ۱۵ مورد در سلفچگان، ۱۳ مورد در خلجستان، پنج مورد در کهک و دو مورد در جعفریه رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در بخش خلجستان که منجر به سوختن ۱۵۰ هکتار از مراتع روستای الگان شده است، مطرح کرد: این آتش‌سوزی بر اثر سوزاندن زباله‌های باغی توسط روستاییان رخ داده که حجم آن بسیار قابل توجه است چراکه ما طی سال گذشته فقط ۶۰ هکتار آتش‌سوزی در کل اراضی ملی استان قم داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با آتش‌سوزی روز گذشته آمار مراتع سوخته بخش خلجستان به ۴۵۰ هکتار رسیده است که این نشان از بی‌احتیاطی افراد نسبت به اراضی مرتعی و جنگلی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.