اهداکنندگان برتر خون در قم تجلیل شدند

شهر بیست/ اهداکنندگان و حامیان اهدای خون سالم استان قم به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان در فرهنگسرای جوان قم تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهداکنندگان برتر خون در قم تجلیل شدند
شناسه : 8421 | انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون قم در حاشیه برگزاری این آیین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مراسم از یک خانم و هشت آقا که بیشترین نوبت اهدای خون را داشته اند، تقدیر و تجلیل شد.

علیرضا کبیری افزود: زهرا صباغ با ۳۲ مرتبه، عباس ایمانی ۹۸ مرتبه، غلامرضا زندی ۹۱ مرتبه، جمشید پیری ۸۵ مرتبه، مهدی موقاری سراجه ۵۳ مرتبه و اسماعیل حسینی ۵۲ مرتبه اهدای خون جزو برترین های استان در این امر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: مصطفی زارعی با ۲۰ سال سن موفق به اهدای شش مرتبه خون شده است که جزو جوان‌ترین اهداکنندگان خون در استان قم است.

وی با اشاره به اهدای خون نادر در این استان افزود: کسانی که گروه خونی آنها در میان هر پنج تا ۱۰ هزار تَن از جمعیت در منطقه مشابهی نداشته باشند، گروه خونی نادر گفته می شود که در این بخش حسین ضیایی با ۱۳ نوبت اهدای خون جزو اهداکنندگان خون نادر است.

کبیری همچنین از اهدای پلاکت فرزیس در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: روح الله نمازی با ۲۱ مرتبه اهدای خون و سه نوبت اهدای پلاکت فرزیس جزو برترین ها در این زمینه است.

وی گفت: «پلاکت فرزیس»، ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد، چون پلاکت فرزیس، یکی از روش های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده باز گردانده می شود.

مردم قم برای اهدای خون می توانند به اداره کل انتقال خون استان واقع در بلوار ۱۵ خرداد و یا مرکز ثابت خونگیری در خیابان معلم مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.