اهدای خون در استان قم از میانگین کشوری بالاتر است/ هر ده دقیقه یک واحد خون به مراکز درمانی استان قم توزیع می‌شود

شهر بیست/ مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه چهار درصد اهداکنندگان خون را بانوان قمی تشکیل داده اند، گفت: در سطح کشورمان پنج درصد اهداکنندگان و در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد اهداکنندگان بانوان هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهدای خون در استان قم از میانگین کشوری بالاتر است/ هر ده دقیقه یک واحد خون به مراکز درمانی استان قم توزیع می‌شود
شناسه : 8414 | انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون قم، مرتضی نوریان در آیین سپاس از اهداکنندگان و حامیان اهدای خون سالم در فرهنگسرای جوان، اظهار داشت: شاخص اهداکنندگان خون در قم نسبت به جمعیت آن از میانگین کشوری بالاتر است .

وی افزود: کشورمان از لحاظ اهدای خون و سلامت ایمنی جزو کشورهای برتر اهدای خون در منطقه است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره این که هر ده دقیقه یک واحد خون به مراکز درمانی استان قم توزیع می‌شود، گفت: خون این استان کاملا تأمین است و نیاز استان را برطرف می کند و اهداکنندگان خون این استان از لحاظ ایمنی در سطح سالم و ایمن قرار دارند.

وی با بیان اینکه چهار درصد اهداکنندگان را بانوان در این استان تشکیل داده اند، گفت: در سطح کشورمان پنج درصد اهداکنندگان بانوان هستند که این امر باید در قم تقویت شود.

مدیرکل انتقال خون تاکید کرد: میزان اهدای خون جنسیت ندارد و‌ در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد اهداکنندگان بانوان هستند.

وی با بیان اینکه از اهدای خون و فراوردهای آن جان سه بیمار نجات می یابد، گفت:پلاسمای خون گرفته می شود و برای تهیه دارو به کشورهای مربوطه ارسال می شود و در نهایت داروها برای بیماران خاص به کشورمان باز می گردد.

مدیرکل انتقال خون استان قم بیان داشت: از هر واحد خون اهدایی فرآورده‎های مختلفی از جمله پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و کرایوپرو تهیه و تولید شده و این فرآورده ها به مراکز درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیمار و درخواست آن مراکز توزیع می‎شود.

نوریان افزود: خون هیچ‌گونه جایگزین مصنوعی ندارد کسانی که خون اهدا می کنند عضوی از بدنشان را اهدا می کنند که آقایان در طول سال چهار مرتبه و بانوان سه مرتبه مجاز به اهدای خون هستند.

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون صدقه جاری است، گفت: خون و فراورده های آن جان بیماران نیازمند به خصوص بیماران سرطانی بدخیم و هموفیلی را نجات می بخشد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • احمد

    تاریخ : 26 - خرداد - 1398

    باتشکر از پوشش این خبر


    پاسخ