چرا «دختر شیطان» در قم اکران نشد؟

شهر بیست/ رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درباره حواشی ایجاد شده در خصوص اکران‌نشدن فیلم «دختر شیطان» در قم توضیحاتی ارائه کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چرا «دختر شیطان» در قم اکران نشد؟
شناسه : 8350 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵   پرینت

کاظم رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با حواشی ایجاد شده در خصوص اکران نشدن فیلم «دختر شیطان» در قم، گفت: با توجه به آخرین بخشنامه ارسالی سازمان سینمایی در خصوص اکران فیلم ها در استان ها، مقرر شد که پروانه نمایش از طریق اتوماسیون اداری به مراکز استان ها ارسال شود و سپس سینماداران، قرارداد خود را با دفاتر پخش منعقد کرده و در اداره کل ارشاد ثبت کنند و مجوز اکران در استان بگیرند.

وی تصریح کرد: در خصوص فیلم «دختر شیطان» تاکنون نه مجوز نمایش از سوی سازمان سینمایی ارسال شده و نه تقاضایی برای اکران این فیلم در قم از سوی سینماداران ثبت شده است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین در خصوص شایعه دیگری مبنی بر توقیف فیلم «دختر شیطان» در قم، اظهار کرد: اصلاً این فیلم اکران نشده که بخواهد از پرده اکران پایین بیاید و این موضوع یک شیطنت رسانه‌ای بود.

رضوانی افزود: علاوه بر روند اداری تشریح شده، اگر هر فیلمی در منافات با فضای فرهنگی شهر قم باشد، اداره کل ارشاد از طریق مجاری قانونی پیگیری می کند و در صورتی که به صلاح استان نباشد، به طور رسمی اعلام می شود که آن فیلم اکران نمی شود اما درباره فیلم «دختر شیطان» اصلاً هیچ اتفاق اداری و تقاضایی ثبت نشده که بخواهد درباره آن تصمیم گیری شود.

خاطرنشان می شود از آغاز نمایش فیلم‌های اکران عید فطر، فیلم‌های «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم» در سینماهای قم در حال اکران است. 

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.