انتقاد بازیگر سینما و تلویزیون از پروژه منوریل/ کاش طراحان این طرح زشت پاسخگو بودند

شهر بیست/ بازیگر سینما و تلویزیون از اجرای پروژه منوریل انتقاد کرد و از آن به عنوان «زخمی بزرگ» بر چهره شهر یاد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد بازیگر سینما و تلویزیون از پروژه منوریل/ کاش طراحان این طرح زشت پاسخگو بودند
شناسه : 8261 | انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر، در پست اخیر اینستاگرامی خود از اجرای پروژه منوریل انتقاد کرده و نوشته است:      

مردم غیور کرمانشاه مردمانى نجیب و مأخوذ به حیا هستند که گاه سکوت ایشان نسبت به سوء مدیریت ها و کم توجهى هاى مختلف نسبت به شهرشان را عده اى حملِ بر رضایت ایشان تلقى کرده و مى کنند که این امر جاى تاسف بسیار دارد.

این شاهکارِ! شهرسازى که در عکس بخشى از آن را مى بینید و از نیمه دوم دهه هشتاد با ستون هاى بتونى خود همچون «زخمى بزرگ» بر چهره زیباى شهر کرمانشاه گذاشته شده و نگاه هر بیننده و مسافرى را در بدو ورود به خود جلب مى کند، یکى از اصلى ترین جلوه هاى سوء مدیریت، بدسلیقگى، اجحاف، عدم کارشناسى و نهایت بى دقتى در طراحى و اجراى یک طرح شهرى(مونوریل!) در کرمانشاه است. طرحى که ابتدا قرار بود مترو باشد و بعدها با همه نقاط ضعف عدیده و آشکار مربوط به «مونوریل» از جمله عدم مقبولیت آن نسبت به مترو در کشورهاى دنیا (مقایسه کنید١٢ هزار کیلومتر خط مترو در جهان را نسبت به ٣٠٠ کیلومتر مونوریل!)، ظرفیت اندک جابه‌جایى مسافر، امکان کم اقدام به کمک در مواقع حادثه براى نجات مسافران و غیره به دلیل کاهش بودجه تخصیص داده شده قرار شد به «مونوریل» تغییر یابد و البته اکنون مدتى که قرار است طرح «قطار سبک شهرى» جایگزین آن شود!

ایرادات این طرح البته از نظر استاندار محترم هم دور نمانده: هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته (١٣٩٧) به خبرگزاری صدا و سیما مر کز کرمانشاه گفته اند: اجرای طرح مونوریل کارشناسی نشده آغاز شده و متاسفانه آسیب‌هایی که به بافت شهری کرمانشاه زده قابل جبران نیست. ایشان افزوده بود: برای اجرای یک پروژه کارشناسی نشده نباید بلوار زیبای طاق بستان که بخشی از هویت شهری کرمانشاه است قربانی می‌شد.

در جست‌وجویى ساده درباره تاریخچه این طرح شما مى توانید در اخبار خبرگزارى ها در این باره شاهد اظهارات متفاوت مدیران مسئول در دوره هاى مختلف درباره این طرح باشید. اختلاف نظرهایى که هر ناظرى را به سبب اظهارات متناقض به تعجب وامى دارد.

در انتها به عنوان کسى که نسبت به حفظ زیبایى ها و اصالت شهرِ زادگاهش احساس مسئولیت کرده، اعتراض خود به این همه سوء تدبیر و لطمات اقتصادى و فرهنگى این پروژه مردود به نظر بسیارى از کارشناسان را اعلام کرده و از مسئولین محترم شهرى درخواست مى کنم هرچه سریعتر و با کمترین باراقتصادى درصدد چاره اندیشى و رفع آن برآیند. کاش به جاى این طرح هاى بیهوده و ناکارآمد کارخانجاتى جهت کاهش بیکارى جوانان این مردم رنج دیده ساخته مى شد و کاش طراحان این طرح زشت اکنون پاسخگو مى بودند.

خاطرنشان می شود که کلنگ پروژه منوریل قم نیز در سال ۸۸ به زمین زده شد و قرار بود طی ۳۰ ماه اجرا شود اما با گذشت بیش از سال‌ها از آغاز پروژه و با وجود حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه، در ایستگاه «ابهام» و «تردید» متوقف مانده و کسی پایان خوشی برای این داستان متصور نیست.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم که پیشتر از پروژه منوریل قم به عنوان «طرحی بی ربط» و «جنازه‌ای در وسط شهر» تعبیر کرده بود، در دیدار اخیر خود با آیت الله مصباح یزدی گفته است: متاسفانه انگیزه لازم برای تکمیل این پروژه وجود ندارد چراکه کاربری و استفاده لازم را ندارد و پروژه هم به همین خاطر محدود شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه مسیر فعلی و احداث شده منوریل باید تکمیل شود، اظهار کرد: البته باید مسائل اقتصادی و شرایط عمومی پروژه را هم باید در نظر گرفت؛ باید توجه داشت که این پروژه هم عامل ترافیکی و کمک‌کننده برای شهر قم نخواهد بود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.