حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی

شهر بیست/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر لزوم حراست از کره زمین به‌عنوان یک وظیفه انسانی، گفت: همگان در نگهداری کره زمین سهیم هستیم و باید به حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک وظیفه‌ای همگانی توجه داشته باشیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی
شناسه : 8258 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت‌الاسلام عطاالله جباری امروز در همایش «کودک و محیط زیست» که در سالن جلسات کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

وی با تاکید بر لزوم حراست از کره زمین به‌عنوان یک وظیفه انسانی اضافه کرد: همگان در نگهداری کره زمین سهیم هستیم و باید به حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک وظیفه‌ای همگانی توجه داشته باشیم.

همچنین، حمیدرضا موسوی معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به آلوده شدن محیط زیست بر اثر اشتباهات انسانی مطرح کرد: امروز این آلودگی موجب بسیاری از بیماری‌ها شده است؛ آب به‌عنوان مایع حیات بسیار مورد هجمه انسان‌ها قرار گرفته است و امروز بر اساس گزارش فقط یک سوم مردم جهان از آب سالم آشامیدنی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فقط روزانه ۷۰۰ تن زباله در خاک قم دفن می‌شود، تصریح کرد: هر چند محیط زیست امروزه با مشکلات مختلفی روبرو شده است اما می‌توانیم با مشارکت عمومی مردم این مشکلات را کاهش دهیم؛ باید محیط زیست را از کودکی به مدارس آموزش دهیم تا کودکان در آینده محیط زیست سالمی داشته باشند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.