جبار آذین در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

سریال «گاندو» اثری ممتاز و متمایز در کارنامه جواد افشار و تلویزیون است

شهر بیست/ این منتقد سینما و تلویزیون، تولید سریال بامحتوا و خوش‌ساخت «گاندو» را اثری ممتاز و متمایز در کارنامه هنری جواد افشار و تلویزیون عنوان کرد و گفت: این سریال در میان تولیدات پلیسی تلویزیون، حرف‌های بهتر و محکم‌تری در فرم، محتوا و ساختار هنری دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سریال «گاندو» اثری ممتاز و متمایز در کارنامه جواد افشار و تلویزیون است
شناسه : 8238 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸   پرینت

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، در رابطه با پخش سریال گاندو به کارگردانی جواد افشار از تلویزیون، اظهار کرد: در میان فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، آثار جنایی و پلیسی به ویژه معمایی با مضامین امنیتی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه ویژه دارد.

وی تصریح کرد: این آثار به دلیل دارا بودن جذابیت های موضوعی، اگر پرداخت استاندارد و درست هنری داشته باشند، می توانند نظر مخاطبان انبوه را با خود همراه کنند.

این منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه تاکنون ده‌ها سریال پلیسی از تلویزیون پخش شده است، افزود: اغلب این تولیدات با توجه به عوامل سازنده آن کم‌وبیش برای خود مخاطبانی داشته است.

آذین افزود: تعدادی از این مجموعه‌ها به شیوه آثار سنتی پلیسی و بخشی دیگر با تقلید و کپی برداری از آثار پلیسی روز جهان ساخته شده اند، به همین دلیل تعدادی از مجموعه ها شاید در فرم یا محتوا تا حدی قابل تامل بوده اند ولی در کل نتوانسته اند، نظر مثبت مخاطبان میلیونی تلویزیون را جلب کنند.

وی با اشاره به پخش سریال گاندو از شبکه سوم سیما، اظهار کرد: جواد افشار از جمله کارگردان های کاربلد و متعهدی است که کارنامه هنری و تلویزیونی او نشان می دهد هنرمندی دارای اندیشه و هنر است.

این منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به کارنامه هنری جواد افشار، گفت: در کارنامه این سریال‌ساز همه نوع تولیدات اجتماعی، انقلابی و معناگرا به چشم می خورد و تولید سریال بامحتوا و خوش ساخت گاندو می تواند نقطه عطفی در این کارنامه برای جواد افشار باشد.

آذین با اشاره به اینکه «گاندو» را آرش قادری، فیلمنامه‌نویسی که پیشینه قابل توجهی در نگارش فیلمنامه های پلیسی و حادثه ای دارد به نگارش درآورده است، گفت: فیلمنامه گاندو در مجموع، اثری فکرشده است و جواد افشار با گزینش عوامل خوب و حرفه ای در میان بازیگران و نیروهای فنی، با کارگردانی منسجم و حساب شده توانسته است گاندو را تبدیل به یک اثر پلیسی، امنیتی و معمایی بارز در تلویزیون کند.

وی تصریح کرد: پردازش خوب موضوع‌ها و کاراکترها، فضاسازی های مناسب، روال داستان سرایی معقول و جذابیت‌های بصری و نمایشی از گاندو، سریالی مخاطب پسند ساخته است.

این منتقد سینما و تلویزیون افزود: در بیشتر مجموعه های پلیسی، بخشی از مسائل اجتماعی و خلاف‌های گروهی و فردی به تصویر درآمده است اما «گاندو» این ویژگی را دارد که به بازخوانی موفق تصویری برخی از پرونده های مفسدان اقتصادی، امنیتی و سیاسی بپردازد.

آذین تصریح کرد: نکته مهمتر اینکه فیلمنامه نویس و کارگردان با اندکی سهل انگاری می توانستند در دام برخوردهای جناحی و گروهی در قالب پردازش مسائل امنیتی بیفتد اما هوشمندانه از کنار این رخداد گذر کرده و با پرداخت مناسب و باورپذیر از «گاندو» از منظر مضمون و محتوا، یک سریال ملی با محتوا و خوش پرداخت ساخته اند.

وی افزود: «گاندو» در میان تولیدات پلیسی تلویزیون و حتی آثار سینمایی، حرف‌های بهتر و محکم‌تری در فرم و محتوا و ساختار هنری دارد.

این منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: با توجه به اینکه سریال «گاندو» خوب آغاز شده و به درستی هم ادامه دارد، امید می رود که به همین شیوه و حتی قوی‌تر و غنی‌تر تداوم یابد و با پایانی مقبول و معقول، به اتمام رسیده و بینندگان خوب تلویزیون را راضی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سریال گاندو یک اثر ممتاز و متمایز در کارنامه جواد افشار و تلویزیون محسوب می شود.

لازم به ذکر است که سریال گاندو به کارگردانی جواد افشار از هنرمندان قمی، هرشب از ساعت ۲۰:۴۵ در شبکه سوم سیما پخش می شود و با استقبال مخاطبان تلویزیونی مواجه شده است.    

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.