دادستان قم عنوان کرد

برخورد قضایی با واحدهای صنفی هنجارشکن در قم

شهر بیست/ دادستان عمومی و انقلاب قم طی دستورالعملی به پلیس اماکن، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف قم دستورات قضایی برخورد با واحدهای صنفی متخلف در زمینه عفاف و حجاب در قم را ابلاغ کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برخورد قضایی با واحدهای صنفی هنجارشکن در قم
شناسه : 8211 | انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی کاهه در دستورالعمل خود به پلیس اماکن، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف قم تأکید کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن حفظ نظام خانواده که تأمین کننده سعادت ادمی و منشأ قرب الهی و سبب نجات وی است، بسیار ارزشمند بوده و احکام اخلاقی، فقهی و دینی مربوط به پوشش به ویژه بانوان براساس این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده که باید جهت ارتقاء آن از هیچ تلاشی دریغ ننمود؛ لذا دستورات لازم جهت برخورد با معدود صنوف هنجار شکن به پلیس اماکن و اتاق اصناف صادر شد.

وی بیان داشت: به پلیس اماکن ابلاغ شد با برخی از مغازه‌هایی که در پشت ویترین مبادرت به جانمایی مانکن و لباس‌های که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کنند و مغایر با ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم انقلابی قم هستند مقابله جدی و به منظور برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی شود.

دادستان قم تصریح کرد: همچنین در مشاغل مختص امور بانوان و زنان جامعه، چنانچه فروشندگان مرد اقدام به فروش می‌کنند که تخلف است اعمال قانون نمایند.

وی به اتاق اصناف هم دستور داد با توجه به اینکه پوشش برخی از متصدیان و فروشندگان خانم در فروشگاه‌ها و پاساژهای شهر نامناسب است، باید کلیه اتحادیه‌های مربوطه ضمن بازرسی مستمر از واحدهای زیر مجموعه خود و تذکر و در صورت عدم توجه صاحبان به وضعیت حجاب کارکنان با همکاری پلیس اماکن جهت پلمب محل اقدام شود.

کاهه در پایان افزود: بدیهی است در صورت عدم نظارت اتحادیه‌ها و انجام ندادن به وظیفه قانونی، عواقب کوتاهی و مسامحه در انجام وظیفه متوجه آنان خواهد شد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.