مدیرکل بیمه سلامت قم خبر داد

بیش از ۳۶۷هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه سلامت هستند/ ۳۰ درصد مراکز درمانی قم به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می‌شوند

شهر بیست/ مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به ارائه خدمات درمانی به 367 هزار و 254 نفر بیمه شده در قم، گفت: ۳۰ درصد مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان تا پایان سال جاری به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیش از ۳۶۷هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه سلامت هستند/ ۳۰ درصد مراکز درمانی قم به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می‌شوند
شناسه : 8182 | انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمدرضا فخاریان قمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل بیمه سلامت قم برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ درصد مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در این استان تا پایان سال جاری به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمانی شهرهای دستجرد، کهک، قنوات و جعفریه و همچنین مطب ۱۰ پزشک عمومی در شهر قم در حال اجراست.

مدیرکل بیمه سلامت قم با بیان اینکه بیماران با ارائه کد ملی و بدون نیاز به دفترچه بیمه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند، گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک در مدت سه سال در تمام مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت اجرایی خواهد شد.

فخاریان قمی با اشاره به مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، گفت: این طرح به اجرای دولت الکترونیک کمک می کند و موجب کاهش قطع درختان و مصرف کاغذ، تسهیل رسیدگی به امور بیماران، تجویز علمی پزشکان و سهولت در گزارش گیری می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم قم در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار بار برای دریافت خدمات به مراکز درمانی بیمه سلامت مراجعه کرده اند، افزود: مجموع پرداختی‌ ها برای مراجعه کنندگان ۱۹۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که از این میان بیش از ۹۱ میلیارد تومان در بخش بستری، بیش از ۲۳ میلیارد تومان برای خدمات سرپایی و بالغ بر ۴ میلیارد تومان جهت هزینه های متفرقه با ارائه مدرک از سوی بیمه شدگان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به اینکه ۱۲۹۴ بیمار خاص در استان قم زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: ۱۹ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان در سال ۹۷ برای خدمات درمان بیماران خاص پرداخت شده است.

فخاریان قمی افزود: ۳۶۷ هزار و ۲۵۴ نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قم هستند که از طریق صندوق‌های کارمندی، سایر اقشار، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی، روستایی و اتباع بیمه شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت موظف شده تمامی افراد زیرپوشش بیمه درمانی کمیته امداد را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد، تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و ۵ هزار نفر مابقی نیز به مرور زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت قم با بیان اینکه نرخ بیمه ایرانیان در سال ۹۸ به میزان ۲۹۳ هزار و ۴۰۰ تومان است که با احتساب یارانه۵۰ درصدی از طرف دولت محاسبه می شود، گفت: تعرفه تعویض دفترچه نیز ۳ هزار تومان و برای دریافت المثنی ۹ هزار تومان تعیین شده است.

فخاریان قمی با تأکید بر اینکه بیمه شدگان در هنگام ازدواج و طلاق و پایان دوره دانشجویی باید دفترچه های خود را به موقع ابطال کنند و اگر این کار به موقع انجام نشود، مشمول دریافت معوقه می شوند و باید حق بیمه را پرداخت کنند.

وی همچنین سوء استفاده از دفترچه دیگران را یکی از دغدغه های جدی بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: در این صورت، صاحب دفترچه و افرادی که سوء استفاده می کنند دچار تخلف شده و جریمه می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت قم در پایان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان می توانند برای آگاهی از اطلاعات بیشتر نظیر مراکز طرف قرارداد و تعرفه ها و قوانین به نشانی اینترنتی Qm.ihio.jov.ir  مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.