یادواره شهیدان «هادی» در شهر قم برگزار می‌شود

شهر بیست/ مسئول یادواره شهیدان هادی گفت: یادواره شهیدان هادی، شفیعی و عشریه در روز چهارشنبه 22 خردادماه ساعت 17:45 با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده‌های شهدا در مصلی قدس شهر قم برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
یادواره شهیدان «هادی» در شهر قم برگزار می‌شود
شناسه : 8157 | انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، مجتبی سیاری ظهر امروز در نشست خبری یادواره شهیدان هادی که در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد با اشاره به تعداد شهدای استان قم اظهار کرد: این استان ۶ هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرد و استان قم ۴۳۰ شهید مدافع حرم دارد که ۲۹ نفر از آن‌ها ایرانی بودند.

وی ادامه داد: یادواره شهیدان هادی، شفیعی و عشریه در روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۱۷:۴۵ با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده‌های شهدا در مصلی قدس شهر قم برگزار می‌شود.

مسئول یادواره شهیدان هادی افزود: شهید شفیعی در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ مجروح و به دست دشمن اسیر می‌شود، ولی پس از هشت روز از اسارت به دلیل شدت شکنجه به شهادت می‌رسد، ویژگی خاص این شهید این بود که پس از گذشت ۱۶ سال از شهادت، پیکر او سالم کشف شد و در سال ۸۱ به میهن اسلامی بازگشت.

سیاری شهید عشریه را جزو شهدای مدافع حرم دانست و تصریح کرد: باید از شهدا الگو بگیریم، لقمه حلال خانواده و ترک گناه موجب شد که شهدای مدافع حرم بدرخشند.

وی ادامه داد: سال گذشته یادواره شهید ابراهیم هادی در شهر قم برگزار شد و امسال نیز برای تداوم این حرکت، برگزاری یادواره شهیدان هادی، شفیعی و عشریه را در دستور کار قرار دادیم، در این یادواره جذب جوانان و قشر خاکستری را در دستور کار داریم و از کار کلیشه ای پرهیز داریم.

مسئول یادواره شهیدان هادی افزود: حاج جواد تاجیک و حاج حسین کاجی در یادواره شهیدان هادی به روایت گری خواهند پرداخت، کاجی از همرزمان شهید شفیعی بود و در یادواره از ویژگی‌های این شهید سخن خواهد گذشت، محسن ترکاشوند نیز مجری این مراسم است و پخش کلیپ معرفی از جمله برنامه‌های مراسم است.

سیاری با اشاره به برنامه ویژه یادواره شهیدان هادی، شفیعی و عشریه اظهار کرد: در این یادواره دو نفر از افرادی که به واسطه این سه شهید زندگی شان متحول شد، حضور پیدا خواهند کرد، یادواره این شهدا با برگزاری یادواره تمام نمی‌شود و فعالیت‌ها برای معرفی آن‌ها به مردم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان شهید ابراهیم هادی را می‌شناسند و به دنبال هستیم که شهیدان شفیعی و عشریه که ویژگی‌هایی همچون شهید هادی دارند را به نسل جوان معرفی کنیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.