رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم عنوان کرد:

بیکار شدن هزار نفر از کارگران واحدهای قطعه سازی خودرو

شهر بیست/ رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم گفت: 22 قطعه ساز در قم داریم که چهار هزار کارگر در سال گذشته داشتند و اکنون تعداد این کارگران به سه هزار نفر رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بیکار شدن هزار نفر از کارگران واحدهای قطعه سازی خودرو
شناسه : 813 | انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر بیست به نقل از فارس قم، محمد آقاجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکلات قطعه سازان خودروی استان قم اظهار کرد: این افراد مشکلات چندانی را با دستگاه‌های استان ندارند و بیشتر مشکلات این افراد مربوط به دستگاه‌های ملی است.

وی ادامه داد: در استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به دو خودروساز و سه استان صنعتی، امکان سرمایه گذاری خوبی در صنایع قطعه سازی وجود دارد اما این سرمایه گذاری در سال‌های گذشته صورت نگرفت. ۲۲ قطعه ساز در قم داریم که چهار هزار کارگر در سال گذشته داشتند که اکنون تعداد این کارگران به سه هزار نفر رسیده است و در صورت عدم حمایت از این بخش تعداد کارگران بخش قطعه سازی خودرو در استان قم تا پایان سال جاری به دو هزار نفر کاهش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن قطعه سازان خودروی استان قم افزود: با وجود افزایش قیمت ارز هنوز قطعه سازان پول قطعات را از کارخانه‌های خودروسازی دریافت نکردند. قطعه سازان قم به دلیل قراردادهای سنگین با خودروسازان و عدم پرداخت طلبشان دچار مشکلات مالی شدند و به دلیل این مشکلات مجبور به تعدیل نیرو شدند، آن‌ها نیاز به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت دارند.

آقاجانی کارخانه‌های قطعه سازی استان قم را دچار مشکلات مختلف دانست و تصریح کرد: آن‌ها با وجود افزایش سه برابر ارز هنوز بعد از ۹ ماه طلب خود را دریافت نکردند، پیشنهاد تاسیس شهرک برای قطعه سازان در استان قم دادیم بسیاری از قطعه سازان بزرگ تهران حاضر به سرمایه گذاران در چنین شهرکی در قم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران استان قم باید به داد صنعت قطعه سازی استان برسند، واحدهای قطعه سازی دانشگاهی برای مهندسان است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.