در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان شد

روایت شاعر قمی از دیدار با رهبری

شهر بیست/ دبیر دفتر شعر طنز حوزه هنری قم به روایت گفت‌وگوی خود با رهبر انقلاب و دیدار شاعران با ایشان پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روایت شاعر قمی از دیدار با رهبری
شناسه : 7943 | انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵   پرینت

عباس احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به دیدار اخیر جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در این دیدار که در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، مرسوم است که پیش از آغاز نشست، شاعران کتاب های شعر خود را تقدیم مقام معظم رهبری می کنند.

وی با اشاره به تقدیم کتاب طنز «مستطاب قمپز» به رهبر انقلاب، گفت: ایشان لطف کردند پرسیدند شعرهای خودتان هست که بنده پاسخ دادم محفل شب شعر طنزی در قم با عنوان «قمپز» برگزار می شود و آثار شاعران طنزپرداز قمی در این کتاب چاپ شده است.

دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم افزود: مقام معظم رهبری همچنین لطف داشتند و جویای کتاب‌های اشعار بنده شدند که پاسخ دادم قبلاً تقدیم کردم، اسامی آنها را پرسیدند که گفتم «مخزن الاشرار» نقیضه‌ای بر «مخزن الاسرار» و «کُلمن راز» نقیضه‌ای بر «گلشن راز» است، ایشان بابت اسامی کتاب ها تبسم کردند و به یکی از نزدیکان خود که در آنجا حاضر بود، گفتند کتاب های ایشان را که قبلا دادند، برای من کنار بگذارید و برای من بیاورید.

احمدی در رابطه با فضای دیدار شاعران با رهبر انقلاب نیز گفت: همواره دیدار شاعران با رهبری به دلیل حُسن توجه و لطف ایشان به اهالی شعر و ادب از فضای صمیمانه‌ای برخوردار هست و این جلسه اخیر هم تا نزدیک دوازده شب طول کشید.

وی با بیان اینکه امسال فرصت بیشتری به شاعران جوان برای شعرخوانی داده شد، افزود: معمولاً کارهای شعر طنزی که در دیدار با رهبری خوانده می شود، خوب دیده می شود و بنده نیز دوبار تاکنون طنز خواندم و بازخورد خوبی داشت.

دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم در رابطه با نگاه رهبر انقلاب نسبت به شعر طنز، گفت: به نظر من تاکنون نگاه رهبری به طنز خوب بوده؛ اصولاً شعر طنز به عنوان یک گونه ای از شعر اجتماعی می تواند تعهد لازم را در خود داشته باشد و اگر فضا بازتر شود و شعرهای طنز جدی‌تری خوانده شود، عملکرد بهتری هم می توان داشت.

احمدی با بیان اینکه تداوم شعرخوانی طنز در حضور رهبری، در گسترش فضای شعر طنز در کشور مؤثر بوده است، افزود: صداوسیما در آن اوایل که اشعار طنز را پخش نمی کرد، هنوز هم متأسفانه شعرهای طنز را خیلی پخش نمی کند و گاهی ابیات را هم کم می کند و درباره خود من این اتفاق افتاد.

وی در رابطه با حضور چشمگیر شاعران قمی با رهبر انقلاب، گفت: بعضی می گفتند شاید روابطی در کار بوده که تعداد شاعران قمی زیاد هست در حالی که در هیئت انتخاب، کسی از قم نبود و این مسئله نشان می دهد اشعار شاعران قمی کیفیت خوبی دارد و قم در حوزه شعر و ادبیات از غنای خوبی برخوردار است.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.