افزایش نرخ کرایه تاکسی در قم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، گفت: برای تاکسی‌های خطی ۲۵ درصد، ون ۲۵ درصد، تاکسی‌های گردشی ۲۵ درصد، بی سیم حدود ۱۷ درصد و وانت بارها ۱۵ درصد افزایش قیمت لحاظ شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش نرخ کرایه تاکسی در قم
شناسه : 7926 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مرتضی عزتی با اشاره به نوسانات اقتصادی و افزایش هزینه‌های تاکسی‌داران، افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای افزایش نرخ کرایه به منظور جبران بخشی از افزایش هزینه‌های تاکسیداران، اعضای شورای اسلامی شهر قم به لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در قم رأی مثبت دادند.

وی ادامه داد: پس از تصویب در شورا و تأیید این افزایش نرخ توسط فرمانداری قم، طبق قانون، نرخ جدید انواع تاکسی‌ها در یکی از روزنامه‌های سراسری استان به چاپ رسید که با گذشت زمان ۱۵ روزه از چاپ این آگهی، فرایند اجرایی شدن آن از روز جمعه هفته گذشته در قم آغاز شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، اخذ کرایه‌های جدید از سوی رانندگان تاکسی را منوط به تزریق نرخ‌های جدید در تاکسیمترها برای تاکسی‌های گردشی و بی‌سیم و نصب برچسب برای تاکسی‌های خطی دانست و ادامه داد: فراخوان تاکسی‌های گردشی، بی سیم و خطی و تزریق قیمت‌های جدید در تاکسیمترها و نصب برچسب قیمت‌های جدید آغاز شده و این روند تا ۴۸ ساعت آینده به اتمام می‌رسد.

عزتی بیان کرد: برای تاکسی‌های خطی ۲۵ درصد، ون ۲۵ درصد، تاکسی‌های گردشی ۲۵ درصد، بی سیم حدود ۱۷ درصد و وانت بارها ۱۵ درصد افزایش قیمت لحاظ شده است.

وی با اشاره به وجود ۶۷ هزار دستگاه تاکسی و فعالیت بیش از ۱۰ هزار راننده در سطح قم ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی تاکسی‌داران و افزایش نرخی بیش از نرخ مصوب، شکایت‌های خود را از طریق شماره ۰۲۵-۳۶۶۲۸۸۰۰ و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۵۱۳۳ اعلام کنند.

وی ادامه داد: به منظور رفاه حال شهروندان، پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها با استفاده از کد کیو آر، در دستور کار است که امیدواریم به زودی این امکان ایجاد شود.

عزتی همچنین از افزایش ۲۰ درصدی نرخ‌های اعلام شده از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح خبر داد و گفت: به طور مثال اگر کرایه‌ای ۵ هزار تومان است در زمان یاد شده ۲۰ درصد افزایش یافته و ۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.