پوشش هنر برای فعالیت شرکت بازاریابی هرمی

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری متهمی خبر داد که شرکت بازاريابی شبکه‌ای به نام تلفيق و هنر را پوششی برای فعالیت هرمی قرار داده و از مردم کلاهبرداری کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پوشش هنر برای فعالیت شرکت بازاریابی هرمی
شناسه : 7920 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری زیرپوشش شرکت بازاریابی شبکه‌ای تلفیق و هنر بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان مورد بررسی و تحقیقات جامع قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد، شخصی در تهران بدون اخذ مجوز لازم اقدام به تأسیس شرکت بازاریابی شبکه‌ای با عنوان تلفیق و هنر کرده و این شرکت در زمینه عرضه محصولات صنایع دستی فعالیت می‌کرده است ولی برای عضویت در این شرکت، خرید و عضو گیری در لایه‌های پایینی برای اعضا اجباری بوده است.

سردار آقاخانی نحوه فعالیت این شرکت را همانند شرکت‌های هرمی عنوان کرد که سود دهی صرفاٌ از طریق عضو گیری بوده و فعالیت تجاری صورت خاصی نمی گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: فعالیت در این گونه شرکت‌ها معمولاً به ضرر و زیان اغلب اعضا منجر شده و موجب جو بدبینی و اخلال در نظام اقتصادی کشور را فراهم می‌کند، همچنین برای تبلیغات و عضوگیری افراد جویای کار و کسب درآمد به ظاهر بالا، جلسات در پارک‌ها و سایر محل‌ها برگزار می‌شود که متأسفانه تعداد زیادی از جوانان اعم از «دختر و پسر» جذب این گونه شرکت‌های غیر مولد می‌شوند.

وی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی همه دفاتر شرکت مذکور را به استناد ضوابط مقرر در قانون نظام صنفی پلمب و تمام حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی شرکت را در سراسر کشور مسدود کردند، ضمناً برای جلوگیری از ادامه فعالیت غیر قانونی مدیرعامل شرکت تلفیق و هنر و سرشاخه این فعالیت هرمی که دارای ۲ فقره سابقه کیفری نیز بوده، بازداشت شد.

آقاخانی تصریح کرد: فعالیت غیرقانونی شرکت مذکور از حدود ۲ سال پیش ادامه داشته و متأسفانه سازمان‌های متولی برخورد مناسبی انجام نداده بودند که همین امر زمینه جذب تعداد زیادی از مردم را در سراسر کشور فراهم کرده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.