مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

«جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر قم» برگزار می‌شود/ اهدای نشان فرهنگ و اقتصاد به هشت واحد صنفی برتر

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری «نخستین جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر قم» خبر داد و گفت: «کالای ایرانی»، «حجاب و عفاف»، «انصاف»، «نام زیبا»، «مشتری مداری»، «تبلیغات فرهنگی» و «چیدمان و خلاقیت» هشت شاخص انتخاب فروشگاه و فروشنده برتر از نگاه مردم هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر قم» برگزار می‌شود/ اهدای نشان فرهنگ و اقتصاد به هشت واحد صنفی برتر
شناسه : 7854 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری «نخستین جشنواره فرهنگی فروشگاه و فروشنده برتر استان قم» که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مشتری مداری، حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی و نامگذاری مناسب برگزار می شود.

وی، انتخاب اسامی مناسب برای واحدهای صنفی را یکی از دغدغه های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و اتاق اصناف عنوان کرد و افزود: اسامی باید برای واحدهای صنفی انتخاب شود که فارسی و در راستای پاسداشت زبان فارسی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را مشارکت مردمی در جشنواره های فرهنگی عنوان کرد و افزود: «کالای ایرانی»، «حجاب و عفاف»، «انصاف»، «نام زیبا»، «مشتری مداری»، «تبلیغات فرهنگی» و «چیدمان و خلاقیت» هشت شاخصی هستند که مردم می توانند بر مبنای آن، نام فروشگاه و فروشنده برتر را از نظر خودشان به ما معرفی کنند.

حسینی کاشانی در رابطه با پل ارتباطی مردم برای معرفی فروشگاه و فروشنده برتر، اظهار کرد: علاقه مندان می توانند تا تاریخ دهم تیرماه، نام و نام خانوادگی، نام فروشگاه و نام شاخص مورد نظر را به شماره سامانه ۱۰۰۰۳۰۲۵۱ پیامک کنند.

وی تصریح کرد: بعد از جمع آوری آرای مردمی، گروهی از طرف اداره کل ارشاد جهت راستی آزمایی به فروشگاه ها می روند و عملکرد آن مرکز خرید را از نظر شاخص های اعلام شده بررسی می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مجری برگزاری این جشنواره را انجمن صنفی کانون های آگهی تبلیغاتی استان قم عنوان کرد و افزود: در هر هشت بخش جشنواره، سه فروشگاه برتر از نگاه مردم معرفی می شود و علاوه بر جوایز، «نشان برتر فرهنگ و اقتصاد» به هشت فروشگاهی که رتبه نخست را کسب کردند، اهدا می شود.         

حسینی کاشانی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر استان قم در دهه کرامت برگزار می شود، افزود: همچنین از میان کسانی که در این جشنواره مشارکت می کنند، به قید قرعه در روز اختتامیه تجلیل می شود.   

وی افزود: ابتدا قرار بود این جشنواره ویژه فروشگاه های بزرگ برگزار شود اما بعد بازنگری شد و همه اصناف و فروشگاه های قم را شامل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه این جشنواره می تواند در آینده در گستره ملی نیز برگزار شود، افزود: تاثیرگذاری این جشنواره در گروی استمرار آن است که در این زمینه تلاش می شود برگزاری این جشنواره در تقویم سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تثبیت شود.

*جشنواره‌ای در حمایت از کالای ایرانی

همچنین سید ابراهیم صحفی دبیر اتاق اصناف قم، برگزاری جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر استان قم را در حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی مؤثر دانست و افزود: در این جشنواره، فروشگاه هایی به عنوان منتخب معرفی می شوند که کالای ایرانی عرضه کنند.

*تولید و نشر انیمیشن در فضای مجازی

مجتبی قانونی، رئیس انجمن صنفی کانون های آگهی تبلیغاتی استان قم نیز از تولید و نشر انیمیشن های تبلیغاتی با موضوع جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر استان قم در سطح فضای مجازی خبر داد.

*لزوم اطلاع رسانی مناسب و معرفی جشنواره در رسانه‌ها

محمدجواد محرابی معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز حامی مالی برگزاری این جشنواره فرهنگی را سامانه هوشمند حمل‌ونقل «اسنپ» عنوان کرد و گفت: تبلیغ و معرفی این جشنواره از سوی اصحاب رسانه و مطبوعات قم می تواند در افزایش مشارکت مردمی نقش مهم و تأثیرگذاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی مهم جشنواره فرهنگی فروشنده و فروشگاه برتر، مشارکت مردمی است و بر همین اساس از همه رسانه‌ها درخواست می کنیم همکاری لازم را در امر اطلاع رسانی داشته باشند تا جشنواره به اطلاع شهروندان برسد.         

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.