رئیس شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان کرد

آخرین جزئیات از وضعیت پروژه مترو و منوریل قم

شهر بیست/ رئیس شورای اسلامی شهر قم به بیان آخرین جزئیات از وضعیت دو پروژه مترو و منوریل قم پرداخت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین جزئیات از وضعیت پروژه مترو و منوریل قم
شناسه : 7852 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳   پرینت

عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به برگزاری «نشست بررسی مسائل و مشکلات تکمیل متروی شهری و منوریل قم» که با حضور مجموعه مدیران استانی و شهری قم در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه که نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا نیز حضور داشتند، در رابطه با اینکه مترو و منوریل بتوانند از ظرفیت های مالی دولت بهره مند شود، تصمیماتی گرفته شد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در مسیر مترو وجود داشت که باید به تایید و تصویب شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور می رسید که این مسئله حل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: قرارداد متروی قم با قرارگاه خاتم الانبیا بازنگری می شود و تغییراتی با توجه به تورم صورت گرفته در بحث تعدیل قیمت ها انجام خواهد شد.  

جلالی در رابطه با وضعیت پروژه متروی قم، افزود: اگر سال گذشته با مشکل تورم مواجه نمی شدیم، عملیات عمرانی پروژه به سرانجام رسیده بود اما به دلیل تامین نشدن منابع مالی که بخاطر مشکلات اقتصادی حادث شد، پروژه به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمامی ریل ها تخلیه شده و از این نظر برای ۱۵ کیلومتر خط A متروی قم مشکلی نداریم، افزود: همچنین بخشی از مراحل لازم برای تامین واگن ها نیز انجام شده اما تهیه تجهیزات این پروژه نظیر سیستم برقی، آسانسور و … نیازمند تأمین ۲۵ میلیون یورو است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در صورت تامین منابع مالی، عملیات عمرانی فاز نخست این پروژه به پایان می رسد و آماده بهره برداری برای سال ۹۹ می شود.

جلالی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پروژه منوریل قم هم گفت: پیش از این مقرر شده بود که ۴٫۷ کیلومتر منوریل به سرانجام برسد، اگرچه شورای شهر دیدگاه و تفکراتی دارد و معتقد است این پروژه توجیه اقتصادی و جذب سفر ندارد اما با همه این حرف ها تصمیم گرفته شد در صورت تامین منابع مالی، این ۴٫۷ کیلومتر به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در زمان شروع پروژه منوریل، تأمین کل بودجه و منابع مالی در تعهد دولت بوده است، افزود: با این حال، ما در مجموعه مدیریت شهری اعلام آمادگی کردیم که اگر منابع ارزی این پروژه توسط دولت تأمین شود، در بحث منابع ریالی کمک می کنیم تا این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: کل پروژه منوریل قم مسیر ۴٫۷ کیلومتری از انتهای فرهنگیان تا میدان مطهری خواهد بود و ادامه مسیر و فاز دوم منوریل که تا پردیسان بود، منتفی است.

جلالی در رابطه با پروژه باغ پرندگان قم نیز گفت: عملیات احداث این پروژه در حال انجام است و امیدواریم فاز یک آن تا پایان تابستان امسال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تأمین تور این پروژه به دلیل مسائل ارزی با مشکلاتی مواجه است، افزود: در عین حال فاز یک این پروژه تا پایان تابستان بهره برداری می شود و قرارداد فاز دوم نیز با پیمانکار منعقد شده است.

نوشته های مشابه
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل حذف می‌شود
انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.