راهپیمایی روز قدس در قم برگزار شد/ نه بلند پایتخت انقلاب به «معامله قرن»

شهر بیست/ راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس همزمان با سراسر ایران اسلامی با حضور گسترده مردم روزه دار در شهر مقدس قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهپیمایی روز قدس در قم برگزار شد/ نه بلند پایتخت انقلاب به «معامله قرن»
شناسه : 7842 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از خبرگزاری مهر قم، همزمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه این ماه خدایی، مردم همیشه در صحنه، متدین و انقلابی قم از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه، با طی مسیرهای دهگانه خود را به میدان آستانه و مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) محل تجمع و آغاز راهپیمایی رساندند و بعد از آن با عبور از مسیر خیابان اراک رهسپار محل میعادگاه نماز جمعه در مصلی قدس شدند.

راهپیمایان با حضور گسترده خود در خیابان‌های شهر قم، با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی با مضامین «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «القدس لنا»، «هنگام پیروزی ما می‌رسد، آزادی قدس فرا می‌رسد»، «با اتحاد ملت فلسطین، آزاد گردد قبله مسلمین»، «رژیم صهیونیستی، جرثومه فساد است، آزادی فلسطین، مرهون اتحاد است» از ملت مظلوم فلسطین و انتفاضه آن‌ها حمایت و خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شدند.

راهپیمایان همچنین در شعارهایی توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجرای طرح معامله قرن را محکوم کردند و این حربه جدید جهان استکبار را با اتحاد و هوشیاری امت اسلام منجر شکست خورده دانستند.

آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و ائمه جمعه قم حجج اسلام والمسلمین سعیدی، اعرافی و همچنین آیت الله امینی و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم حضور داشتند.

مردم روزه دار و ولایتمدار شهر مقدس قم، از پیرو و جوان و زن و مرد بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با وجود گرمای طاقت فرسای این روزهای قم، به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و به کسانی که راه سازش برای حل مسئله فلسطین در پیش گرفتند هشدار دادند و تنها راه پیروزی نهایی مردم ستم دیده فلسطین و آزادی قدس شریف را مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کردند.

هشدار به دولت‌های به ظاهر اسلامی و مرتجع منطقه

راهپیمایان همچنین شعارهایی علیه دولت‌های به ظاهر اسلامی و مرتجع منطقه به ویژه آل سعود که در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند سر دادند و از حکام این کشور خواستند تا پول مردم مسلمان را برای اجرای توطئه‌های دشمنان اسلام هزینه نکنند و اجازه تحقیر امت اسلام را به آمریکای جنایتکار ندهند.

در طول مسیر نیز در نقاط مختلف، آب پاش هایی از سوی شهرداری قم در نظر گرفته شده بود تا با پاشیدن آب اندکی از گرمای هوا را برای روزه داران حاضر در راهپیمایی کمتر و هوای گرم این روزهای قم را تلطیف کند.

تظاهرکنندگان قمی در شعارهای خود به ابراز انزجار از رژیم جنایتکار صهیونیستی، دولت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی آن و همچنین دولت‌های خائن عربی در منطقه پرداختند و با اعلام حمایت از مقاومت مسلمانان در کشورهای اسلامی همچون، فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و بحرین به دخالت‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام در این کشورها اعتراض کردند.

علاوه بر حضور مسئولان استان علما و طلاب حوزه‌های علمیه، نوجوانان، جوانان، بانوان، ورزشکاران، جانبازان، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر در راهپیمایی روز قدس در قم، طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند و همپای اقشار مختلف مردم قم جنایات و اشغالگری بیش از ۶۰ ساله اسرائیل غاصب بر فلسطین، این پاره تن امت اسلام را محکوم کردند.

حضور گسترده دانشجویان و طلاب غیر ایرانی در راهپیمایی روز قدس

در این راستا بیش از هزار نفر از دانشجویان و طلاب غیر ایرانی مقیم قم از ۱۰۰ ملیت به صورت هماهنگ از مدرسه عالی فقه حجتیه به سمت مصلی قدس حرکت کردند و شعارهایی به زبان کشور خود سر می‌دادند و پلاکاردهایی برای حمایت از فلسطینیان در دست داشتند.

خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند و شاهد حمل پرچم‌های کشورهای اسلامی که در راستای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در صحنه حاضرند از سوی آنان بودیم.

رزمندگان تیپ فاطمیون و زینبیون نیز در راهپیمایی قدس آمادگی خود را برای ایستادگی در برابر سیاست‌های تفرقه انگیز آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند و خواستار آزادسازی قدس شریف قبله اول مسلمین شدند.

در طول مسیر نیز ایستگاه‌هایی دایر که برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه ای از جمله نقاشی و اجرای عروسکی تدارک دیده بودند.

بسیاری از عکاسان خبری و خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان نیز با شرکت در راهپیمایی تلاش می‌کردند تا صحنه‌هایی از عظمت این حضور را به تصویر بکشند و در قاب دوربین‌های خود ثبت کنند.

در طول مسیر راهپیمایی نیز پلاکادرها و بنرهایی در خصوص بزرگداشت روز جهانی قدس و فرمایشاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری و شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا در خصوص آرمان آزاد سازی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به چشم می‌خورد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.