۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد قم احداث می‌شود

شهر بیست/ مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد قم، گفت: در سال جاری ۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان این استان خریداری یا احداث می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد قم احداث می‌شود
شناسه : 7805 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، یوسف رشیدی افزود: برای احداث و خرید مسکن مددجویان ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت وام به مددجویان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولویت خرید و احداث مسکن برای خانوارهایی است که سرپرست آنها فوت کرده و تعداد اعضا بیش از سه تن باشد.

وی گفت: تعمیر بیش از ۸۵۰ واحد مسکن مددجویان در شهر و روستا نیز از برنامه‌های امسال است که برای هر واحد ۶۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد.

به گفته رشیدی، پنج مسکن مددجویی نیز برای خانوارهایی که از شهر به روستا برگردند احداث می‌شود که به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض و ۲۵۰ میلیون ریال به صورت وام پرداخت خواهد شد و هدف از این طرح جلوگیری مهاجرت از روستا به شهر است.

وی با بیان اینکه بهسازی سه واحد مسکن روستایی و ۳۵ سرویس بهداشتی از دیگر طرح‌های امسال است، گفت: مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای بخش مسکن بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال می‌باشد که همانند سال‌های گذشته ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته متعهد به خرید ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بودیم که بیش از ۱۱۴ واحد خریداری و حدود ۹۰۰ واحد مسکن مددجویی تعمیر شد.

در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ تَن معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج می‌باشند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.