۳۰ هزار تن گندم از مزارع قم برداشت می‌شود

شهر بیست/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پیش بینی می کنیم با آغاز برداشت گندم، بیش از 30 هزار تن محصول از گندم زارهای استان بدست آید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۳۰ هزار تن گندم از مزارع قم برداشت می‌شود
شناسه : 7720 | انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمد علی سلامی بیان کرد: در سال جاری به دلیل بارش‌های مناسب و مواجه نشدن مزارع استان با تنش‌های شدید محیطی، محصولات کشاورزی قم و به خصوص گندم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: استان قم دارای ۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و یکهزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم است و کار برداشت این محصول از مزارع استان با استفاده از ۱۱۰ کمباین بومی و مهاجر طی هفته جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از سطح زیر کشت مزارع استان به تولید محصول جو اختصاص دارد که روزهای پایانی برداشت آن در حال سپری شدن است.

سلامی گفت: به دلیل مبارزه خوبی که با آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع استان صورت گرفت و استفاده کشاورزان از کود مناسب، میزان خسارت محصولات در این بخش بسیار ناچیز است و محصول گندم و جو قم با داشتن بهترین کیفیت و کاملاً سالم به بازار عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم علاوه بر برداشت بیش از ۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان، ۸۵ هزار تن جو نیز از مزارع قم به بازار عرضه شود که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار غله کار در سطح مزارع استان مشغول به فعالیت هستند و با وجود سختی‌های فراوان این کار برای افزایش سطح تولیدات زراعی استان تلاش می‌کنند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.