روزانه ۶۸۰ تن زباله در قم تولید می‌شود/ راه‌اندازی خط تولید کود کمپوست از ابتدای تابستان

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به ورود روزانه ۶۸۰ تن پسماند به مجموعه سایت البرز گفت: خط انتقال پسماند به ظرفیت ۴۰۰ تن راه‌اندازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
روزانه ۶۸۰ تن زباله در قم تولید می‌شود/ راه‌اندازی خط تولید کود کمپوست از ابتدای تابستان
شناسه : 7601 | انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، سید عبدالله میر ابراهیمی، یکی از سیاست‌های حوزه مدیریت پسماند را کاهش و جلوگیری از تولید زباله عنوان کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷، توانستیم هفت درصد تولید زباله در قم را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه کاهش هفت ‌درصدی پسماند در قم جز با مشارکت شهروندان میسر نمی‌شد، افزود: انجام این مهم با آموزش و مشارکت ادارات، مساجد، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها و نهادهای استان صورت گرفته است.

وی دلایل متنوع و متعددی برای این کار برشمرد و گفت: آموزش‌هایی که به‌صورت مستمر از سوی رسانه‌ها در راستای آگاه‌سازی شهروندان صورت گرفت و همچنین شرایط اقتصادی جامعه، دقت در خریدها و جلوگیری از خریدهای اضافی توسط شهروندان ازجمله مهم‌ترین عوامل کاهش هفت‌درصدی پسماند در قم هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد پسماند نداشتیم، بیان کرد: در واقع شهروندان در نحوه خریدها و استفاده‌ها آگاه‌تر شده‌اند، در کنار آن تفکیک از مبدأ هم انجام می‌شود که اثر خود را در رابطه با پسماندهای دفعی نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در ادامه با اشاره به ورود روزانه ۶۸۰ تن پسماند به مجموعه سایت البرز گفت: خط انتقال پسماند به ظرفیت ۴۰۰ تن راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پردازش تولید کود کمپوست در مرحله تست و آزمایشی است، تصریح کرد: این کارخانه از اواخر بهار و ابتدای تابستان کار تبدیل پسماند به کود کمپوست را آغاز خواهد کرد، در کنار آن عملیات دفع هم به‌صورت اصولی و مهندسی در حال انجام است که بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن تعریف‌شده است.

میر ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیزات ماشین‌آلات جمع‌آوری کود کمپوست از آلمان به مبلغ ۳۰۰ هزار یورو خریداری‌شده و مجموعه پسماند قم آماده راه‌اندازی خط پردازش تولید کمپوست است.

نوشته های مشابه
راه‌اندازی خط اتوبوس شهرک شکوهیه از میدان مطهری
شهروندان قمی بدون خروج از خانه از خدمات آبفا بهره‌مند شوند/ تماس با تلفن ۱۲۲
ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه اول محرم
میزان تخریب بلوار زائر قم در سیلاب دور از انتظار بود
حجم بالای نقدینگی عامل اصلی تورم است/ رونق تولید با فناوری‌های قدیمی محقق نمی‌شود
قم در عزای وفات حضرت معصومه(س) به سوگ نشست
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.