موازی کاری برخی مؤسسه‌های خیریه با کمیته امداد

شهر بیست/ رئیس ستاد احیای زکات قم با ابراز گلایه مندی از برخی مؤسسه‌های خیریه که در حال موازی‌کاری با کمیته امداد هستند، گفت: متاسفانه ما مؤسسه‌هایی را در قم داریم که یک‌سوم دریافتی از مردم را به عنوان حق العمل به کارمندان خود پرداخت می‌کنند که اگر مردم از این مسئله مطلع شوند ارتباط خود با آن مؤسسه را قطع می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
موازی کاری برخی مؤسسه‌های خیریه با کمیته امداد
شناسه : 7569 | انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، حجت الاسلام حسن نوراللهی اظهار کرد: در استان قم ۲۲ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که جمعیتی نزدیک به ۴۲ هزار نفر را تشکیل می‌دهند از این تعداد، ۱۸۹۰ نفر یتیم و ۵۸۹ خانواده از سادات هستند.

وی افزود: ۱۳ هزار زن سرپرست خانواده که نزدیک به ۴ هزار نفر آنها به خاطر فوت همسر و مابقی که از خانواده طلاق هستند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم قرار دارند.

رئیس ستاد احیای زکات قم خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار حامی در استان قم وجود دارد که در ماه به صورت منظم مبالغی را برای کمک به کودکان واریز می‌کنند بعضی از کودکان نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و سادات بیش از این مبلغ دریافتی دارند، در این میان کودکانی هم‌ هستند که به آنها کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در طول ماه کمک می‌شود.

نوراللهی با ابراز گلایه مندی از برخی از موسسه‌های خیریه اظهار کرد: برخی از موسسه‌های خیریه در حال موازی‌کاری با کمیته امداد هستند در صورتی که اگر با کمیته امداد همکاری کنند کار به صورت منظم تری انجام می‌شود چرا که به برخی از افراد از طرق مختلف کمک می‌شود و به بعضی از افراد آبرومند هیچ خدماتی تعلق نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما موسسه‌هایی را در قم داریم که یک‌سوم دریافتی از مردم را به عنوان حق العمل به کارمندان خود پرداخت می‌کنند که اگر مردم از این مسئله مطلع شوند ارتباط خود با آن موسسه را قطع می‌کنند.

رئیس ستاد احیای زکات قم با بیان اینکه این موسسه‌ها با اخذ مجوز در حال فعالیت هستند، گفت: با این شرایط کمیته امداد نسبت به جمع‌آوری آنها نمی‌تواند اقدامی انجام دهد اما درصدد هستیم آیین نامه های مدونی را در استانداری تدوین کنیم که هر موسسه بتواند در طول سال حسابرسی مالی شود.

نوراللهی در پایان عنوان کرد: مردم فهیم قم می‌توانند با واریز حداقل ۳۰ هزار تومان در ماه یا بیشتر به ایتام و کودکان بی سرپرست تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی کمک کنند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.