۹۵۲۷ کودک در قم علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند

شهر بیست/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 9 هزار و 527 کودک ایرانی و غیرایرانی زیر پنج سال ساکن این استان علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۹۵۲۷ کودک در قم علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند
شناسه : 7506 | انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، حسن ایزانلو افزود: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن هفتم تا نهم اردیبهشت ماه انجام شده است و مرحله دوم آن ۱۹ تا ۲۱ خردادماه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح طبق روال هر ساله و با هدف حفظ و ارتقاء پوشش واکسیناسیون در کودکان و جلوگیری از استقرار ویروس وحشی پولیو اجرایی و پیش بینی می شود در مرحله دوم این طرح نیز تعداد ۹ هزار و ۵۲۷ کودکی که در مرحله نخست زیر پوشش قرار گرفته اند، واکسینه شوند.

وی بیان کرد: طرح واکسیناسیون علیه فلج اطفال در مراکز تجمع اتباع در قم، از جمله مناطق جمکران، شهرقائم، کوره های آجرپزی، مراکز حاشیه شهر و در روستاها به صورت خانه به خانه و با مراجعه کارشناسان مرکز بهداشت به درب منازل صورت می گیرد.

ایزانلو با بیان این که در این طرح ۲ قطره فلج اطفال خوراکی به کودکان خورانده می شود، ادامه داد: کودکان ایرانی ساکن این مناطق نیز برای جلوگیری از ابتلا و همه گیری ویروس فلج اطفال علیه این بیماری واکسینه می شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، این طرح در سایر مناطق شهری با مراجعه اتباع غیرایرانی به مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های سلامت اجرایی می شود.
۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸۹ پایگاه سلامت در استان قم فعال است.

به گفته وی، سال گذشته، با اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ مرحله، حدود ۲۰ هزار تَن از کودکان غیرایرانی و ایرانی ساکن در قم علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون کودکان علیه بیماری فلج اطفال که از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است، در ۲۷ سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال کشف و گزارش نشده و کشورمان عاری از ویروس پولیومیلت است.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس ایران از نظر همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و همچنین آمد و شد بالای اتباع این کشورها در استان قم، این طرح هر ساله باید با عزم جدی تر اجرایی شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.