۴۶ درصد تصادفات منجر به فوت در قم مربوط به موتورسواران است/ ۳۰ درصد فوتی‌های تصادفات جوان هستند

شهر بیست/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با بیان اینکه 46 درصد تصادفات منجر به فوت در این استان مربوط به موتورسواران است گفت: روش سنتی برای اعمال قانونی موتورسیکلت سواران جواب نمی دهد و این امر موجب شده تا پارکینگ ها مملؤ از موتورسیکلت‌های رها شده باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۴۶ درصد تصادفات منجر به فوت در قم مربوط به موتورسواران است/ ۳۰ درصد فوتی‌های تصادفات جوان هستند
شناسه : 7399 | انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سرهنگ علی حسین قیصری در جلسه شورای ترافیک استان در دفتر معاون امور عمرانی استانداری ، با اشاره به آمار مقایسه ای تصادفات سال ۹۶ و ۹۷ قم افزود: آمار تصادفات در شهر قم آمار خوبی نیست به گونه ای که تعداد فوتی ها از ۸۶ تن در سال ۹۶ به ۹۹ تن در سال ۹۷ افزایش یافت.

وی، ادامه داد: ۴۶ موتورسوار، ۴۱ عابر پیاده، ۵ دوچرخه سوار، ۷ راننده و سرنشین خودرو از جمله آمار تلفات تصادفات قم است که ۱۸ تن از این افراد از جمله اتباع خارجی بوده اند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح وضعیت موتورسیکلت های موجود در قم گفت: ۴۶ موتورسیکلت فوت شده در حوادث رانندگی در سال ۹۷، هیچ کدام کلاه ایمنی نداشتند و به طور قطع درصورت رعایت این مساله نیمی از آمار فوتی های کاهش می یافت.

قیصری، با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت درقم در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است گفت: از ۹۹ فوتی تصادفات سال ۹۷، ۲۳ تن در صحنه تصادف و ۷۶ تن در بیمارستان فوت کرده اند.

وی با اشاره به پر حادثه ترین محورهای قم گفت: بلوار غدیر، خیابان امام خمینی(ره)، بلوار آیت الله بروجردی، بلوار حاج خدا کرم، بلوار خلیج فارس، بلوار عماریاسر و بلوار پیامبر اعظم پرحادثه ترین نقاط درون شهری قم است.

رئیس پلیس راهور قم، تاکید کرد: در تصادفات درون شهری رتبه ۱۶ کشوری را دارد ولی از نظر تعداد تلفات آمار قم بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی درون شهری قم در بلوار آیت الله بروجردی ثبت شده است، گفت: در سه ماه نخست امسال تاکنون ۳ تن در این بلوار جان خود را از دست داده اند، ضمن اینکه در پنج ماه نخست بهره برداری از این بلوار در سال ۹۷، ۷ تن بر اثر تصادفات فوت کرده اند که نصب دوربین ثبت تخلفات در این بلوار ضروری است.

قیصری، واژگونی و سرعت غیرمجاز را مهمترین علت تصادفات درون شهری قم دانست و گفت: نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلف در محورهای اصلی و پرتردد قم ضروری است که باید در این زمینه اقدام جدی تری در شهر صورت گیرد.

وی ادامه داد: مکانیزه شدن ۱۰عابر پیاده از جمله وعده های شهرداری در سال گذشته بود که تاکنون عملیاتی نشده است و این موجب شده تا ۴۱ تن از فوتی های سال ۹۷ قم شامل عابران پیاده باشد که بخش زیادی از این آنان را افراد مسن بالای ۶۰ سال شامل می شوند.

رئیس پلیس راهور قم، ادامه داد: یک طرفه کردن خیابان امام خمینی ، اصلاح خط کشی باجک یک، نصب عابر پیاده مکانیزه در جلوی درب ۱ و ۲ مسجد جمکران از جمله اقدام هایی است که در راستای رفع گره های ترافیکی و پر حادثه اثرگذار بوده است.

قیصری، ۷۰ درصد تصادفات را ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: تشدید فعالیت های کارگروه فرهنگی استان در راستای فرهنگ سازی رانندگی و کاهش تصادفات از جمله موضوعات مهمی است که باید برای کاهش تصادفات در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور قم، با بیان اینکه در حاشیه بلوار آیت الله بروجردی، مکانی برای استقرار پلیس دیده نشده است گفت: ایجاد خط ویژه در بلوار پیامبر اعظم(ص)، تعریض خیابان امام حسن عسکری(ع) و خیابان حجت، تملک پارکینگ های اطراف مسجد جمکران از جمله اقدام های ترافیک است که باید تا پیش از نیمه شعبان سال آینده در این راستا اقدام شود.

قیصری، با اشاره به برخی از آمار تصادفات شهری قم گفت: ۲۹ درصد تصادفات فوتی قم مربوط به جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال، ۳۳درصد مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و ۱۹ درصد تصادفات فوتی مربوط به اتباع خارجی است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.