توزیع نان تبرکی به نیت امام مجتبی(ع) در نانوایی‌های قم

شهر بیست/ همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام مجتبی (ع) نان تبرکی به نیت دومین امام شیعیان به صورت رایگان در نانوایی‌های قم توزیع شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع نان تبرکی به نیت امام مجتبی(ع) در نانوایی‌های قم
شناسه : 7381 | انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و در سالروز میلاد امام مجتبی(ع) بر اساس یک سنت قدیمی تعداد قابل توجهی از نانوایی‌های سطح شهر قم در این روز به صورت رایگان نان را در اختیار روزه داران و عموم مردم قرار می‌دهند.

بر این اساس، خیرین و کسانی که نذر دارند در این روز هزینه پخت نان نانوایی‌ها را که البته بیشتر نانوایی‌های سنگکی است پرداخت کرده و از آنان می‌خواهند که هزینه‌ای در قبال تحویل نان به مردم دریافت نکنند.

هدف خیرین از این اقدام ادامه دادن سیره کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است که ایشان به سفره داری و اکرام نیازمندان شهره بودند.

کریم موسوی از نانوایان قدیمی شهر قم  می‌گوید: از قدیم این سنت در این روز در قم انجام می‌شد و در سال‌های اخیر نیز گسترش یافته و تعداد زیادی از نانوایی‌ها با مشارکت خیرین اقدام به پخت و توزیع نان صلواتی در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد که نانواها نیز سعی می‌کنند نان با کیفیت بهتری در مقایسه با روزهای قبل در این روز به دست مردم بدهند و این اقدام خیرین موجب شده تا هر ساله تعدادی دیگری نیز برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کنند و ما آنها به سایر نانوایی‌ها معرفی می‌کنیم.

این نانوای قمی همچنین می‌گوید که برخی از مردم وقتی می‌فهمند که نان صلواتی است، پول نان خود را پرداخت می‌کنند و از ما می‌خواهند که برای نیازمندان هزینه شود که این صحنه‌ها بسیار زیبا و خداپسندانه است.

در این طرح که به نیابت از کریم اهل بیت (ع) صورت می‌گیرد از مستمندان نیز دستگیری و در عین حال احترام و حرمت نیازمندان نیز حفظ می‌شود چرا که همه کسانی که همه افراد برای دریافت نان مراجعه می‌کنند به آنها نان صلواتی داده می‌شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.