سید جواد طاهری:

نمایش «خاله اُدیسه» ناقد نگاه ابزاری به زن است/ پُست تهیه کنندگی تئاتر باید در قم هم تعریف شود

شهر بیست/ کارگردان نمایش «خاله اُدیسه» در رابطه با اجرای این نمایش طنز در قم، گفت: این نمایشنامه، نگاه ابزارگونه به زن را نقد می‌کند و با وجود اینکه تِم تراژدی دارد، از کمدی رفتاری استفاده می‌کنیم تا تلخی کار برای تماشاگر با شیرینی طنز هضم شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایش «خاله اُدیسه» ناقد نگاه ابزاری به زن است/ پُست تهیه کنندگی تئاتر باید در قم هم تعریف شود
شناسه : 7290 | انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید جواد طاهری در حاشیه اجرای نمایش «خاله اُدیسه» در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از اهالی رسانه در انعکاس اخبار نمایش قم، اظهار کرد: نمایش «خاله اُدیسه» بر اساس نوشته خانم نغمه ثمینی که در سال های دهه هفتاد به نگارش درآمده بود، به روی صحنه رفته است.

وی تصریح کرد: برای مدت ها دغدغه من بود که با توجه به موضوع تراژدی زن و نگاه غلط ابزارگونه بعضی جوامع به زن، این نمایشنامه را به تصویر بکشم.

این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: البته خدا را شکر در حال حاضر در جامعه ما چنین نگاهی به چشم نمی‌آید و در موارد خاص این نگاه ابزارگونه باقی مانده است.

طاهری با بیان اینکه برای اجرای نمایش «خاله اُدیسه» بیش از ۲۵ نفر به عنوان عوامل هنری همکاری دارند، تصریح کرد: این نمایش کمتر از یک ماه برای اجرا آماده شد که البته در این یک ماه شاهد تلاش شبانه روزی جهت تمرین و طراحی بودیم.

وی افزود: تم اصلی نمایش، تم تراژدی است اما مجبوریم که از کمدی رفتاری استفاده کنیم تا تماشاگر، تلخی را با شیرینی های کار هضم کند.

کارگردان نمایش «خاله اُدیسه»، هدف از اجرای این نمایش را تلاش برای بهبود حال روحی مردم عنوان کرد و گفت: احساس می کنم این وظیفه بر دوش ما هم هست که حال مردم را خوب کنیم، امروز شرایط سختی برای مردم وجود دارد و شاهد جنگ ناپایدار و ناعادلانه ای هستیم.

طاهری تصریح کرد: اگر کوچکترین خدمتی کنیم که حال خودمان و مردم را خوب کنیم، بزرگ ترین خدمت هست و باید غذای روحی مردم در این شرایط سخت هم تأمین شود.

وی افزود: امیدوارم مسئولان بیشتر از این، دغدغه ما را درک کنند و بیشتر با ما همراه شوند تا این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

کارگردان نمایش «خاله اُدیسه» تصریح کرد: این نمایش تا پایان خردادماه، ۳۰ اجرای عمومی خواهد داشت و فقط در شب های قدر و ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، به روی صحنه نمی رود.

طاهری ادامه داد: تولید نمایش هزینه بر است و تداوم و تمدید اجراها منوط به استقبال تماشاگران خواهد بود.

وی در رابطه با اینکه آیا حمایت مالی از نمایش «خاله اُدیسه» شده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ حمایت مالی از کارهایی که در این سالن اجرا رفتیم، نشده است و ما پیگیر این هستیم که همچون تهران، پست تهیه کنندگی در تئاتر قم هم تعریف شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.