یک کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با «شهر بیست» عنوان کرد

راهکارهایی برای کاهش حس تشنگی در ماه مبارک رمضان

شهر بیست/ یک کارشناس تغذیه به بیان راهکارهایی برای کاهش تشنگی در هنگام روزه داری پرداخت و بر لزوم پرهیز از مصرف چای پررنگ، هندوانه و دوغ در هنگام سحر تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهکارهایی برای کاهش حس تشنگی در ماه مبارک رمضان
شناسه : 7286 | انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰   پرینت

ابوالفضل محمدکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با راهکارهای کاهش حس تشنگی در هنگام روزه داری، گفت: مصرف نکردن یا حداقل محدودیت در مصرف ماکارونی، گوشت‌های سرخ شده، انواع کوکوها، قارچ، ماهی، نخود، باقلا، فلفل تند، غذاهای پرادویه و شور، غذاهای آماده، فست‌فودها و غذاهای بسته بندی در وعده سحر تأثیر مهمی در کاهش تشنگی در هنگام روزه داری دارد.

وی، مصرف کمی از کاهو و سبزی خرفه را در وعده سحر توصیه کرد و افزود: بهتر است سبزی خام در وعده افطار صرف شود تا سحر؛ مصرف سبزی های پخته به جای انواع خام در وعده سحر توصیه می شود.

این کارشناس تغذیه همچنین افزود: برای کاهش تشنگی در طول روز از نوشیدن چای پررنگ و هندوانه در وعده سحر پرهیز شود.

محمدکریمی با بیان اینکه هرچه مصرف مایعات در سحر بیشتر باشد، حس تشنگی نیز بیشتر است، تصریح کرد: بر همین اساس، نوشیدن آب فراوان به ویژه بعد از مصرف سحری، تأثیر مثبتی بر جلوگیری از حس تشنگی ندارد.

وی افزود: افراد روزه دار تا حد ممکن در محیط های خنک حضور داشته باشند و از زیر نور آفتاب فاصله بگیرند، همچنین اسپری کردن گلاب در محیط سکونت و پرهیز از خشم و استرس و عصبانیت در کاهش تشنگی تأثیر مثبت دارد.

این کارشناس تغذیه به نوشیدن یک تا دو استکان عرق کاسنی در فاصله افطار تا سحر توصیه کرد و گفت: مصرف کمی کاهو و سکنجبین در حد فاصل افطار تا سحر و نوشیدن شربت های کم‌ شیرین خانگی مانند سکنجبین، خاکشیر و آبلیمو برای کاهش تشنگی توصیه می شود.

محمدکریمی افزود: بهتر است برای حفظ آب بدن در ماه رمضان، در وعده افطار تا سحر شربت خاکشیر و تخم شربتی بدون شکر وقند مصرف شود.

وی با تأکید بر اینکه مصرف دوغ در وعده سحر موجب افزایش تشنگی می شود، تصریح کرد: مصرف چای پررنگ، قهوه، نسکافه و شکلات های کاکائویی به دلیل خاصیت دیورتیک و دفع آب بر تشنگی می افزاید.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.