رئیس سازمان نظام پزشکی قم خبر داد

تشکیل ۸ پرونده قضایی برای عاملان کوری بیماران یک کلینیک در قم

شهر بیست/ رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: ۸ پرونده در دادسراهای انتظامی و انقلاب قم در ارتباط با کوری چند بیمار در یکی از کلینیک‌های چشم پزشکی باز است و تا پایان هفته برای صدور حکم آماده می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشکیل ۸ پرونده قضایی برای عاملان کوری بیماران یک کلینیک در قم
شناسه : 7275 | انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید حسن عادلی ظهر یکشنبه در نشست خبری که در سازمان نظام پزشکی قم برگزار شد، با تأیید کوری تعدادی از بیمارانی که در یکی از کلینیک‌های چشم پزشکی قم جراحی چشم انجام دادند، اظهار کرد: ۳۱ فروردین امسال در یکی از اتاق عمل‌های این کلینیک ۱۱ جراحی چشم انجام شد که منجر به آسیب شدید، نابینایی و کم بینایی بیماران شد.

وی با بیان اینکه پنجم اردیبهشت ماه نخستین شکایت و گزارش به نظام پزشکی ارسال شد، تصریح کرد: همزمان با افزایش تعداد شکایات ثبت شده به دستور دادستان انتظامی، هرگونه عمل در این کلینیک ممنوع و اتاق عمل‌ها نیز تعطیل شدند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل آسیب جدی به بینایی این بیماران، نوعی عفونت است که موجب نابینایی چشم می‌شود.

وی با اشاره به باز بودن پرونده تراژدی کوری در دادسرای عمومی و انقلاب و دادسرای انتظامی قم، گفت: پنج پرونده در دادسرای انتظامی و سه پرونده نیز در دادسرای عمومی و انقلاب در حال بررسی است که تا پایان هفته جاری تحقیقات به پایان رسیده و پس از تکمیل برای صدور رأی آماده می‌شود.

عادلی اضافه کرد: بر اساس نص صریح قانون پس از صدور رأی هر یک از شاکیان و مشتکی عنهم می‌توانند نسبت به رأی صادره اعتراض داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل حادثه کوری تعدادی از بیماران در این کلینیک چشم پزشکی حساسیت‌های بسیاری در استان بین مردم و مسئولان ایجاد شده است، تصریح کرد: نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، استاندار قم و… پیگیر احقاق حق این بیماران هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: هدف ما ادای حق بیمارانی است که آسیب دیده‌اند و کمتر شدن خطاهای پزشکی در استان است.

وی با قبول این موضوع که اطلاع رسانی سازمان نظام پزشکی در تراژدی کوری بسیار ضعیف عمل کرده است، اظهار داشت: ما در حال حاضر به دنبال اقدامات پیشگیرانه هستیم و نکته‌ای که موجب شد این خطای پزشکی بیش از پیش قابل توجه باشد تعداد آسیب دیدگان در عرض مدت زمان کوتاه است.

عادلی تأکید کرد: هنوز هیچ حکمی صادر نشده و پرونده در دست رسیدگی است و برای هیچ شخصی که در این پرونده دخیل باشد نیز منع تعقیب صادر نشده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها مراقب باشند به گردشگری سلامت در قم آسیبی وارد نشود، زیرا که با آسیب گردشگری سلامت، سیستم اقتصادی استان قم نیز در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.