آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در قم

شهر بیست/ همزمان با سراسر کشور، طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در استان قم آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در قم
شناسه : 7240 | انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز به کارکرده است که در مرحله اول تا ۱۷ خردادماه اطلاع‌رسانی و آموزش صورت گرفته و در مرحله دوم از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر عملیات سنجش فشارخون انجام می‌شود،  که هدف از اجرای این طرح، ایجاد حساسیت موضوعی در آحاد جامعه، افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه در زمینه فشارخون بالا، بسترسازی مناسب اطلاع‌رسانی برای توجه به کنترل فشارخون بالا به‌مثابه یک فرهنگ رفتاری، شناسایی و کشف موارد فشارخون بالا و…. خواهد بود.

ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه آغاز به کار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون استان قم گفت: فشارخون بالا به‌عنوان بیماری خاموش و عامل اصلی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم به شمار می‌رود که این عامل خطر تا حدود زیادی قابل‌پیشگیری و قابل‌کنترل است.

وی بیان کرد: شناسایی و پیگیری به‌موقع مبتلایان به این بیماری، می‌تواند روند پیشرفت آن را کند کرده و زندگی هزاران نفر و تعداد بیشتری از خانواده‌ها را نجات و در هزینه‌های مربوط به‌سلامت صرفه‌جویی ایجاد شود.

ایرانی خواه عنوان کرد: وزارت بهداشت به‌عنوان متولی امر سلامت کشور، توجه به مقوله فشارخون را در دستور کار خود قرار داده و با آغاز طرح «بسیج ملی کنترل فشارخون » این موضوع را در اولویت برنامه‌های بهداشتی سال جاری گذاشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم به‌منظور اجرای طرح در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر در فاز اطلاع‌رسانی مباحث دنبال می‌شوند.

حسن ایزانلو تصریح کرد: مراکز بهداشتی و ایستگاه‌های سیار در اجرای طرح، فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر وب‌سایتی با آدرس salamat.gov.ir نیز راه‌اندازی شده که همشهریان می‌توانند با مراجعه به آن ثبت‌نام و به‌منظور غربالگری به یکی از مراکز بهداشتی ارجاع داده شوند.

دکتر عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد جامعه مشکل فشارخون بالا دارند که متأسفانه بی‌خبر هستند و این طرح فرصت بسیار مناسبی برای مطلع شدن آن‌هاست.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح به این منظور است که در موضوع فشارخون در اذهان مردم ایجاد و حساسیت لازم را برای توجه هر چه بیشتر به آن داشته باشند.

شایان‌ذکر است بسیج ملی کنترل فشارخون با شعار «فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم» راه‌اندازی شده که با اجرای این طرح همگانی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تلاش هستند، در کنترل فشارخون، تلاش کنند.

جامعه هدف این طرح شامل تمام مادران باردار، تمام بیماران کلیوی و افراد بالای ۳۰ سال است که در قالب بسیج ملی کنترل فشارخون اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.