مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

حضور نخبگان فرهنگی جامعه در آموزش و پرورش کمرنگ است/ اکثر روحانیون جزو اقشار محروم هستند

شهر بیست/ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: تبعاتی که امروز در عرصه فرهنگی مشاهده می شود به دلیل کمرنگ بودن حضور نخبگان فرهنگی جامعه در آموزش و پرورش است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور نخبگان فرهنگی جامعه در آموزش و پرورش کمرنگ است/ اکثر روحانیون جزو اقشار محروم هستند
شناسه : 7159 | انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مرتضی نجفی قدسی شامگاه پنجشنبه در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان که در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با حضور آیت الله سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته در مراسم افطاری با حضور آیت الله مکارم شیرازی، نسبت به قضایایی که در مدارس رخ داده بود و اشاره هایی که مقام مرجعیت داشت، بازتاب زیادی در سطح رسانه ها و جامعه وجود داشت.

وی تصریح کرد: برخی به ما اعلام کردند که شما گفتید روحانیت به سمت آموزش و پرورش روی بیاورد اما این نهاد که جای روحانیت نیست و جای معلمین است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: این افراد اصلاً سابقه آموزش و پرورش را نمی دانند؛ آموزش و پرورش از ابتدا با حضور روحانیون فاضل شکل گرفت و همیشه یکی از مراکزی که محل تعلیم و تربیت و مورد توجه قاطبه علما و بزرگواران بوده، نهاد آموزش و پرورش بوده است.

نجقی قدسی تصریح کرد: در سال های پس از انقلاب حضور روحانیت در آموزش و پرورش کم شد و شاید به حد بسیار اندک رسید.

وی افزود: تبعاتی که امروز در عرصه فرهنگی مشاهده می شود، برای همین است که نخبگان فرهنگی جامعه و علما و فضلا و بزرگان در این نهاد آموزشی بزرگ حضور کمتری دارند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: دانش آموزان، ۱۲ سال  مدرسه می روند اما آن استاد و معلم اخلاقی را که باید از آن بهره ببرند، نمی بینند و از تهذیب نفس و پرورش نفوس خیلی خبری نیست.

نجفی قدسی افزود: حتی همین درس قرآن ظاهری هم که داده می شود، گاهی صوری برگزار می شود و گاهی معلم دیگری جای معلم قرآن حاضر می شود و لذا بچه ها دیپلم می گیرند بدون اینکه یک سطر قرآن خواندن بدانند.

وی افزود: قانون و درس قرآن وجود دارد اما سیستمی که دانش آموزان را آموزش صحیح بدهد، درست اجرا نمی شود؛ اینها اشکالاتی است که متاسفانه به آموزش و پرورش وارد است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: بعضی نیز به ما اعلام کردند شما که به مسائل این چنینی حساس هستید چرا از حقوق معلمان دفاع نمی کنید؛ بله ما هم معتقدیم حقوق معلمان مانند طبقات دیگر جامعه مناسب نیست اما این را هم بگوییم امروز روحانیت و طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و نسبت به معلمین درآمد بسیار کمتری دارند و با نهایت سختی دارند روزمرگی خود را طی می کنند و عموم روحانیت در قم و جامعه وضع مطلوبی ندارند.

نجفی قدسی با تاکید بر اینکه قاطبه روحانیون جزو اقشار محروم هستند، افزود: برخی افراد چند نفر مسئول را می بینند آنطور قیاس می کنند در حالی که عمده روحانیت جزو ضعفای جامعه هستند.

وی افزود: روحانیت الحمدالله امتحان خود را در همه عرصه ها با اخلاص نشان داده و مخصوصا در سیل اخیر بیش از ۶ هزار روحانی به کمک سیل‌زدگان شتافت.

وی تصریح کرد: امیدواریم وضع اقتصادی همه اقشار جامعه بهبود پیدا کند، همانطور که رهبر انقلاب فرمود این دوران طی می شود و تصمیم و اراده دشمنان به سنگ می خورد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.