جمع‌آوری ۲۵ میلیارد ریال کمک غیرنقدی برای سیل‌زدگان لرستان در قم

شهر بیست/ مدیر قرارگاه کمک های مردمی قم در شهر پلدختر لرستان از جمع آوری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی توسط این قرارگاه برای سیل‌زدگان لرستان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جمع‌آوری ۲۵ میلیارد ریال کمک غیرنقدی برای سیل‌زدگان لرستان در قم
شناسه : 6959 | انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، محمد خامه‌یار ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکزی که از استان قم در پلدختر برای دریافت کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده ابتدا به صورت جهادی بود اما به قرارگاه تبدیل شده است.

وی گفت: قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم در لرستان اقدامات تأسیساتی و خدماتی در کنار خدمات آذوقه‌ای و غیر آذوقه‌ای ارائه می‌کند.

رئیس قرارگاه کمک‌های مردمی در پلدختر با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی در آستانه ماه مبارک رمضان افزود: از روزهای ابتدایی وقوع سیل افراد زیادی اقلام خود را توزیع کردند اما پس از اینکه قرارگاه ما به توزیع اقلام پرداخت از شهر ری نیز توزیع گسترده‌ای انجام گرفت بنابراین ما به صورت موقت توزیع را متوقف کردیم.

وی ضمن بیان اینکه پیش بینی حضور در پلدختر به مدت یکسال شده است، افزود: مدیران ستاد اقامه نماز به سیل زدگان کمک‌های بسیاری داشته‌اند.

خامه یار بیان کرد: از استان‌های آذربایجان غربی، گیلان و زنجان نیز کمک‌های بسیاری به قرارگاه ارسال شده است.

کمک ۱۰۶ میلیون تومانی مسلمانان یکی از کشورهای همسایه

وی با اشاره به کمک‌های مردمی در خارج از کشور افزود: شب گذشته مبلغ ۱۰۶ میلیون تومان از سوی مسلمانان یکی از کشورهای همسایه برای کمک به سیل زدگان جهت توزیع بسته‌های افطاری ارسال شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد: از سوی یکی از کشورهای همسایه برای نوسازی دو مدرسه در پلدختر کمک‌های قابل توجهی ارسال شد.

وی گفت: آمادگی توزیع پنج هزار بسته غذایی و همچنین پنج هزار بسته بهداشتی را در لرستان داریم.

خامه یار با اشاره به توزیع خانه به خانه و عزتمند اقلام مختلف میان سیل‌زدگان، افزود: متأسفانه برخی در خیابان مردم را جمع کرده و بین آنها اقلام را توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به حضور در ۶۰۰ خانه پلدختر با همکاری حوزه علمیه خواهران، افزود: قبل از ماه مبارک رمضان برای عروس و دامادهایی که روز حادثه به خانه بخت رفته بودند و جهیزیه شأن از بین رفته بود جهیزیه تهیه بردیم.

مدیر قرارگاه کمک های مردمی قم در شهر پلدختر لرستان ادامه داد: در شب اول ماه مبارک رمضان برای جوانی ۱۹ ساله که با دختر ۱۳ ساله ازدواج کرده بود و همه زندگی اش یک روز قبل رفتن به خانه بخت از بین رفته بود، منزلی اجاره و آنها به خانه بخت رفتند.

برگزاری جشن در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

وی بیان کرد: در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۲ جشن بزرگ در پلدختر و شهر معمولان با همکاری قرارگاه کمک‌های مردمی قم و مؤسسه خیریه العطا اصفهان برگزار می‌شود که این برنامه‌ها توسط شبکه دو سیما و شبکه قرآنی پوشش داده می‌شود.

خامه یار ادامه داد: در این زمینه در حال آماده سازی ۲ ورزشگاه هستیم و سفره افطاری پنج هزار نفری به همراه شام را در پلدختر و سفره ۲ هزار نفری را در شهر معمولان تدارک دیده‌ایم.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته چهار جهیزیه توسط مؤسسه العطا و چهار جهیزیه توسط قرارگاه مردمی قم آماده شده است که به هشت نوعروس واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اعلام آمادگی برای ساخت دو مدرسه روستایی افزود: امیدواریم بعد از ترمیم دو مدرسه بزرگ در هسته مرکزی پلدختر بتوانیم دو مدرسه روستایی نیز احداث کنیم.

وی بیان کرد: آمادگی برای کمک به ساخت چند باب منزل در استان لرستان اعلام شده است که برای ساخت این منازل انجمن پزشکان قم مبلغی را پیشنهاد داده‌اند، برخی از افراد خیر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند از جمله یکی از خیرین که مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای خرید مصالح پرداخت کرده است.

خامه یار با اشاره به ورود به برخی از مساجد برای جمع آوری کمک‌های مردمی افزود: کمک‌های غیرنقدی ارسال شده به قرارگاه بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: نیاز مردم تنها پوشاک و مواد غذایی نیست بلکه با مشکلات مهم‌تری از جمله اسکان و وضعیت زیرساخت‌ها مواجه هستند.

مدیر قرارگاه کمک های مردمی قم در شهر پلدختر لرستان گفت: دفتر این قرارگاه در میدان شهرداری پلدختر واقع شده است و کمک‌های مردمی را دریافت می‌کند.

وی اظهار کرد: تاکنون مبلغ حدود یک میلیارد تومان برای ساخت و ساز تعهد داده شده اما تاکنون ۱۴۰ میلیون تومان از این تعهد پرداخت شده است.

خامه یار گفت: ستاد اقامه نماز کشور متعهد شده که با کمک خیرین در استان‌های سیل زده به وضعیت مساجد آسیب دیده رسیدگی کند.

وی ابراز کرد: لایروبی و لجن کشی مساجد امام علی (ع) پلدختر که ۲ هزار متر آب از آن خارج شد، مفروش شدن مسجد امام حسین (ع) پلدختر و لایروبی مسجد امیرالمومنین (ع) روستای باب الزید انجام گرفت.

اعزام ۸۰۰ روحانی از قم به استان لرستان

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: با کمک حوزه علمیه خواهران در روستای باب الزید پایگاهی احداث کرده‌ایم و برای کاهش آسیب‌های روانی مبلغ و مبلغه به این روستا اعزام شده است.

وی عنوان کرد: از حوزه علمیه قم حدود ۸۰۰ روحانی به روستاهای لرستان اعزام شده است که علاوه بر اقدامات تبلیغی، حتی برخی به انجام اقدامات فنی، جهادی و کمک به باغداران نیز می‌پردازند.

خامه یار گفت: ۲۲۰ جهادگر متخصص گزارشی پایشی در زمینه خدمات و خسارت‌های سیل آماده کرده‌اند که کمک بسیاری به ما در خدمت رسانی به سیل زدگان می‌کند.

وی در پایان ابراز کرد: آتش نشانی قم هزار و ۲۵۰ عملیات در منطقه پلدختر انجام داد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.