بازگشایی کامل پروژه فاز ۵ عمار یاسر نیازمند همکاری بیشتر مالکان است

مدیر منطقه هفت شهرداری قم از تملک ۱۰ پلاک در مسیر اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مالکان املاک در مسیر بتوانیم بازگشایی خیابان صورت گرفته و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازگشایی کامل پروژه فاز ۵ عمار یاسر نیازمند همکاری بیشتر مالکان است
شناسه : 69577 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره به اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر، اظهار داشت: این پروژه شامل حدفاصل خیابان معلم تا میدان سپاه و حوالی ریل راه‌آهن می‌شود و این محدوده دارای ۱۸۵ پلاک بوده که در سنوات گذشته همکاران تقریباً ۸۰ ـ ۹۰ پلاک را تملک کرده بودند.

به گفته وی، از سال گذشته، شهردار قم قرارگاه اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر را تشکیل داده است که جلسات آن روزهای شنبه در دفتر ایشان با حضور مدیران و مرتبطین با اجرای این پروژه در حوزه مالی و اقتصادی، شهرسازی، فنی عمرانی و … برگزار می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم عنوان کرد: با وجود پیش‌بینی ظرفیت‌های قضایی در اعمال مواد قانونی حوزه تملک، سعی کردیم با توافق با مردم و کسب رضایت‌شان این کار را انجام دهیم؛ در این راستا حدود ۷۲ پلاک در مسیر را در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تملک کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری نیز ۱۰ پلاک تا خیابان شهید فاطمی تملک شده است، تصریح کرد: در این محدوده حدود ۴ یا ۵ پلاک دیگر باقی‌مانده است؛ که این پروژه با جدیت شروع‌شده و ازلحاظ زیرسازی روند اجرا را سپری می‌کند.

رمضانی خاطرنشان کرد: پروژه در حدفاصل تونل غدیر تقریباً تکمیل‌شده و در حدفاصل کوچه ممتاز تا بیگدلی نیز زیرسازی انجام‌شده و به‌زودی جدول‌گذاری می‌شود.

به گفته وی، تملکات اکنون مزاحم اجرای پروژه نیست اما تسریع در آن می‌تواند اجرا را بهتر پیش ببرد و شاهد تکمیل تمام پروژه در ماه‌های آینده باشیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه از خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن نیز، ۲۲ پلاک دیگر وجود دارد افزود: در این خصوص چندین بار جلساتی با حضور مالکان در مسجد برگزارشده که امیدواریم با همراهی و همکاری مالکان املاک در مسیر بتوانیم این بخش را نیز تملک و بازگشایی خیابان صورت گرفته و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه برای توزیع ترافیک برنامه‌ریزی‌شده تا گره ترافیکی ایجاد نشود و بهره‌برداری به نحو احسن انجام شود، گفت: در این زمینه با جدیتی که پروژه جلو می‌رود، امیدوارم تا چندماه آینده تا خیابان شهید فاطمی برای زیرسازی و آسفالت آماده شود.

رمضانی تصریح کرد: در این مسیر بیشتر ملک‌ها قدیمی و فرسوده بود ولی تملکات آن تقریباً به پایان رسیده است.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.