حذف کامل سیستم آبیاری تانکری فضای سبز در منطقه یک قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم از جداسازی سیستم آب‌رسانی فضای سبز به مساحت چهار هکتار با اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال در سطح بوستان‌های سطح منطقه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حذف کامل سیستم آبیاری تانکری فضای سبز در منطقه یک قم
شناسه : 69559 | انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید محمد رضاخانی با بیان اینکه با توجه به بحران و کمبود شدید آب و برای رفع مشکل شهروندان، یکی از اقدامات اثربخش و دستاورد‌های مفید حوزه فضای سبز، اجرای پروژه خط انتقال آب خام و تفکیک آب شرب از سیستم آبیاری فضای سبز در منطقه یک است، اظهار داشت: این اقدام علاوه بر کاهش هزینه‌های آبیاری و نگه‌داری فضای سبز در درازمدت، بحث اصلاح الگوی مصرف آب در کوتاه‌مدت را نیز در پی داشته است.

به گفته وی، با هدف حذف استفاده از آب شهری جهت آبیاری فضای سبز و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب، کاهش هزینه‌ها و استهلاک تانکر‌های حمل آب، اجرای پروژه جداسازی آب شرب از آب خام توسط شهرداری منطقه عملیاتی و حذف سیستم آب‌رسانی تانکر به‌صورت کامل انجام‌شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، راه‌اندازی ایستگاه انتقال آب چاه‌های عمار یاسر و رسالت در سال جاری صورت می‌پذیرد، افزود: در این راستا بیش از ۷ هکتار از سطح فضای سبز منطقه به‌صورت سیستم آب خام ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: تسریع اجرای کامل این شبکه دستاوردهای فراوانی ازجمله انتقال آب از در سطح منطقه، توزیع عادلانه آب متناسب با سطح، حذف تردد تانکر و کاهش ترافیک و آلاینده‌ها، کاهش هدر رفت آب، مدیریت بهینه منابع آبی را به همراه دارد.

رضاخانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب یک مایه حیات و مهم برای زندگی بشر است، نباید این واقعیت را نادیده گرفت که همه مسئولین و حتی مردم موظف به صرفه‌جویی و استفاده بهینه هستند؛ روش‌های مناسب و استاندارد آبیاری برای تأمین آب فضای سبز یکی از مسائلی است که با توجه به کم‌آبی موجود، باید موردتوجه قرار گیرد، زیرا آب شرب برای تصفیه، نیازمند هزینه زیادی است که استفاده از آن برای مصارف غیرشرب موجب بروز مشکلاتی می‌شود.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.