اجرای تقاطع‌های هوشمند برای مدیریت سرعت در معابر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه یکی از اقداماتی که آگاهانه سرعت شبکه معابر را پایین می‌آورد تقاطع چراغ‌دار است، گفت: اقتضای ایجاد این نوع تقاطع در معابر پررفت‌وآمد، هوشمندسازی است که تأخیر و طول صف خودرو را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای تقاطع‌های هوشمند برای مدیریت سرعت در معابر
شناسه : 69508 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی، یکی از سیاست‌ها در راستای مدیریت بهتر سرعت معابر را ایجاد تقاطع‌های چراغ‌دار دانست و اظهار داشت: در کنار توسعه حمل‌ونقل همگانی و ترویج خطوط انبوه بر، ایجاد این تقاطع‌ها و هوشمند سازی آن‌ها بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که آگاهانه سرعت شبکه معابر را پایین می‌آورد تقاطع چراغ‌دار است، ابراز کرد: اقتضای ایجاد این نوع تقاطع در معابر پررفت‌وآمد، هوشمند سازی است که تأخیر و طول صف خودرو را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد کند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: درگذشته راهبرد این بود که تقاطع‌ها بسته و دوربرگردان احداث شود تا به‌تبع آن سرعت در شبکه معابر بالا برود، اما در حال حاضر این نگاه ایجادشده که به‌تدریج باید تقاطع‌های چراغ‌دار در سطح شهر را افزایش داد.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی و ایجاد تقاطع‌های همسطح از سال ۱۴۰۱ آغاز و حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای آن صورت گرفت، اذعان کرد: در حال حاضر سامانه مرکزی کنترل تقاطع‌های هوشمند ایجادشده است که کار مدیریت این تقاطع‌ها را ساده می‌کند.

خانه‌زاد یزدی با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ هفت تقاطع شهر قم هوشمند شد مطرح کرد: برای سال ۱۴۰۲ با خرید تجهیزات و تکمیل سامانه هوشمند، به دنبال اجرا در ۳۰ تقاطع هستیم که ایجاد این تقاطع‌ها بر اساس اولویت‌ها و برنامه زمان‌بندی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این تقاطع‌ها در میان مردم بازخورد خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: قطعاً این قبیل اقدامات و تغییر ذائقه مردم یک‌شبه رخ نخواهد داد و در این زمینه باید با صبر و حوصله رفتار کرد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.