رئیس پارک علم و فناوری استان قم:

توانایی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال ۲۰ برابر دولت است/ خانواده‌ها اجازه بروز استعدادهای دختران را بدهند

شهر بیست/ رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه توانایی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال ۲۰ برابر دولت است، گفت: دولت عملاً در سال نمی تواند بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توانایی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال ۲۰ برابر دولت است/ خانواده‌ها اجازه بروز استعدادهای دختران را بدهند
شناسه : 6946 | انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید حسین اخوان علوی در همایش روز جهانی دختران فناوری اطلاعات که صبح سه‌شنبه در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: سهم دانش در اقتصاد جنسیتی نیست و هر فرد توانمندی می‌تواند به توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه تفاوت شرایط فیزیکی و فیزیولوژی میان مرد و زن برای نقش آفرینی اجتماعی مورد مناقشه نیست، گفت: حتی قوانین هم شرایط نابرابر و تبعیض آمیزی را برای فعالیت زن و مرد ایجاد نکرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه در حال حاضر نقش زنان در توسعه فناوری و کارآفرینی کم رنگ است، گفت: اگر بانوان قدرت ریسک پذیری بهتری پیدا کنند سهم چشمگیری در کسب و کارهای دانشی خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید فراتر از وظایف آکادمیک خود در دانشگاه نقش ایفا کنند، گفت: دانشجویان باید با اتکا به داشته‌های نظری و با توجه به سازوکارهای دانشگاهی فعالیت‌های اثربخش و پیش برنده داشته باشند.

اخوان علوی با تأکید بر اینکه بانوان استان قم در طراحی و کارشناسی شرکت‌های فناوری نقش مهمی دارند، گفت: به نظرم در آینده بانوان ایرانی مدیران مؤثر و فعالی در راه اندازی کسب و کارهای نو خواهند شد.

خانواده‌ها اجازه بروز استعدادهای دختران را بدهند

وی با بیان اینکه سهم اقتصاد دانشی تا ۸ سال گذشته در ایران صفر درصد بوده است، گفت: در سال‌های اخیر این سهم به بالای ۲ درصد رسیده است و در حال حاضر ۷ هزار شرکت فناور و بیش از ۱۵ هزار نخبه رسمی داشته و به نرخ رشد بسیار خوبی رسیده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها فقط به دنبال فراهم شدن شغل دولتی برای فرزندانشان هستند، گفت: این مسئله برای دختران بیشتر اتفاق می‌افتد و خانواده‌ها کمتر اجازه می‌دهند که فرزندان دخترشان در بخش خصوصی استعدادها و توانمندی‌های خود را بروز دهند.

اخوان علوی با تأکید بر اینکه آینده حرفه‌ای کشور به سمت بخش خصوصی می‌رود، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی چیزی بیش از ۹۵۰ هزار نفر در سال ایجاد اشتغال می‌کند که نزدیک به ۲۰ برابر سهم دولت است.

در پایان این همایش، میان پارک علم و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم تفاهم نامه همکاری با اهدافی مانند توسعه و ترویج خلاقیت و ایده پردازی در اساتید و دانشجویان دانشگاه، کمک به معرفی و توسعه خدمات و محصولات فناورانه توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه، کمک به تجاری سازی خدمات و محصولات فناورانه اساتید و دانشجویان دانشگاه، استفاده واحدهای فناور پارک از آموزش‌های مهارتی، کارگاه و آزمایشگاه‌ها و برخورداری از توانمندی اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.