رئیس نظام صنفی رایانه قم خبر داد

سهم ۵۰ درصدی بانوان قم در کسب و کار اینترنتی

شهر بیست/ رئیس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان قم از بی توجهی به تربیت شغلی و کسب و کارهای نو در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: سهم بانوان قم در کسب و کار اینترنتی ۵۰ درصد است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم ۵۰ درصدی بانوان قم در کسب و کار اینترنتی
شناسه : 6943 | انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سعید مشهدی در همایش روز جهانی دختران فناوری اطلاعات که قبل از ظهر سه‌شنبه در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: متأسفانه بانوان در ورود به کسب و کارهای نو دچار مشکلات و محدودیت‌هایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه بانوان قمی در عرصه کسب و کارهای فناوری اطلاعات فعال و پیشتاز هستند، گفت: بیش از ۵۰ درصد بانوان قمی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

رئیس نظام صنفی رایانه استان قم از افزایش و گستردگی فعالیت بانوان در عرصه فناوری اطلاعات استان قم خبر داد و گفت: بدون شک بانوان در آینده نزدیک می‌توانند در نظام تصمیم گیری این عرصه نقش تأثیرگذاری پیدا کنند.

وی با تصریح این مطلب که باید فضای کسب و کار از همان کودکی در خانواده‌ها آموزش داده شود، گفت: متأسفانه وابستگی طولانی مدت مالی و عاطفی فرزندان سبب شده تا آنها فضای کسب و کار جدی و حرفه‌ای را تجربه نکرده و در آینده دچار مشکلاتی شوند.

مشهدی با تأکید بر اینکه بانوان باید در شبکه سازی ایده‌ها و طرح‌های خود پیشقدم شوند گفت: یکی از مشکلات بانوان در ایجاد کسب و کار عدم اعتماد به نفس و ریسک ناپذیری در ایجاد و سرمایه گذاری در کسب و کار است.

گلایه از نبود دغدغه محتوا سازی در فضای مجازی

وی از نبود یک سازوکار جامع برای محتوا سازی در حوزه فناوری اطلاعات ابراز نگرانی کرد و گفت: چرا نباید دغدغه تولید محتوای سالم و مطابق با ارزش‌های ملی و دینی در این حوزه را نداشته باشیم تا دیگران برای ما محتوا سازی کرده و مشکلات عدیده فرهنگی پیدا کنیم.

رئیس نظام صنفی رایانه استان قم بر لزوم تولید و افزایش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: با این روش هم توانایی رصد و غلبه بر نیرنگ‌های رسانه‌ای دشمنان خواهیم داشت و هم می‌توانیم مطابق با نیازهای واقعی جامعه محتوا سازی کنیم.

در پایان این همایش، از میان ۴۵ ایده رسیده از میان دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم از سه ایده برتر تقدیر شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.