آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت در قم برگزار می‌شود

دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت از ارسال ۸ هزار و ۴۳۳ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: در آیین اختتامیه از ۳۳ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت در قم برگزار می‌شود
شناسه : 69387 | انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قم، علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قم از برگزاری آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت خبرداد و گفت: هدف این جشنواره ایجاد یک موج جدید و کاملاً هدایت شده از سوی نهادهای علمی تخصصی حوزوی و فعالان جدی عرصه مهدویت است تا ضمن برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری و علمی و دعوت از صاحبان فکر و قلم و هنر برای اندیشیدن بیشتر و بهتر در این مقوله، فضایی جدید در توسعه فرهنگ متعالی مهدویت در دانشگاه‌ها و فضای عمومی ایجاد شود.

وی بیان کرد: چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت با محوریت گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار در چهار بخش ادبی، هنر و رسانه، کتابخوانی، ایده‌پردازی و نوآوری برگزار شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف عکاسی، خلاقیت و ایده پردازی، خبر و رسانه برای بیش از ۴ هزار نفر به صورت رایگان، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری شب شعر مهدوی را از برنامه‌های جانبی چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت معرفی کرد.

دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت از ارسال ۸ هزار و ۴۳۳ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و تصریح کرد: در آیین اختتامیه از ۳۳ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف جشنواره تجلیل می‌شود.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ اثر در بخش ادبی شامل متن ادبی و شعر به دبیرخانه ارسال شده و در دو مرحله مورد داوری قرار گرفته است، عنوان کرد: دبیری بخش ادبی بر عهده محمد غفاری بوده و مهدی قاسمی، محسن قاسمی، حسین محمدی مبارز و استاد دکتر محمد علی مجاهدی به داوری آثار پرداختند.

وی ادامه داد: هیات داوران ۱ نفر برگزیده و ۲ نفر را شایسته تقدیر در بخش متن ادبی و ۴ نفر را شایسته تقدیر در بخش شعر معرفی کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم افزود: در بخش عکاسی با تلفن همراه و دوربین حرفه‌ای بیش از ۲۸۰۰ اثر در دو مرحله داوری شد؛ دبیری بخش توسط ابراهیم سلیمانی(رئیس انجمن عکاسان استان قم) انجام شد و سید عباس میرهاشمی، امیر علی جوادیان، حجت‌الله عطایی ارزیابی آثار را بر عهده داشتند.

حسینی یادآور شد: هیئت داوران در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای ۱ نفر برگزیده و ۲ نفر را شایسته تقدیر و همچنین در بخش عکاسی با تلفن همراه یک نفر را شایسته تقدیر و ۳ نفر را شایسته تقدیر فتوماراتن مهدوی اعلام کردند.

وی برگزاری دوره‌های مختلف عکاسی رایگان ویژه دانشجویان استان(فتوواک)، برگزاری اولین فتوماراتن مهدوی کشور، مشارکت هنرمندان از ۲۳ استان کشور و چاپ و انتشار اولین کتاب مجموعه عکس مهدوی کشور از جمله اقدامات شاخص جشنواره عنوان کرد.

حسینی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ اثر در بخش رسانه شامل: تیتر، مصاحبه، گزارش و یادداشت، مورد داوری قرار گرفته است، اظهار کرد: فخرالدین یوسف‌پور مدیرعامل خانه مطبوعات استان دبیری بخش رسانه را به عهده داشت و میلاد اوصیا، معصومه صبور و فخرالدین یوسف‌پور به داوری آثار پرداختند.

دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت گفت: در بخش رسانه هیئت داوران ۱ نفر برگزیده در بخش تیتر، ۱ نفر برگزیده و ۲ نفر شایسته تقدیر در بخش مصاحبه، ۱ نفر برگزیده و ۲ نفر شایسته تقدیر در بخش گزارش و ۱ نفر شایسته تقدیر در بخش یادداشت اعلام کرد.

حسینی هدف بخش ایده پردازی را تبلیغ و ترویج فرهنگ متعالی مهدویت دانست و افزود: یاسر شریفی مدیر مرکز شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی قم دبیری بخش ایده‌پردازی را بر عهده داشت؛ بیش از ۳۰۰ اثر در این بخش توسط حسین شیرازی، علی حسینی و یاسر شریفی داوری شدند و ۱ نفر برگزیده در بخش ایده‌پردازی معرفی شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قم با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی جشنواره با محوریت کتاب قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج) اثر فاخر استاد شهید مرتضی مطهری از طریق فضای مجازی برگزار شد، تصریح کرد: مهدی توکلیان مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم دبیری بخش کتابخوانی را به عهده داشت.

وی، برگزاری نشست‌های تخصصی، نقد و بررسی تازه‌های نشر در حوزه مهدویت با همکاری نهادهای علمی از جمله بنیاد نخبگان، اداره کتابخانه‌ها و جامعه الزهرا را به عنوان اقدامات شاخص جشنواره مهدویت در بخش کتابخوانی معرفی کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قم اظهار کرد: بخش‌های متنوعی برای آیین اختتامیه در نظر گرفته شده که شامل سخنرانی، شعرخوانی، مداحی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره است.

حسینی اضافه کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانان آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت هستند.

دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت، رونمایی کتاب نفیس مجموعه عکس مهدوی، قرعه کشی کمک هزینه ۲۰ سفر مشهد مقدس و یک کربلای معلی، ثبت‌نام خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران را از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت عنوان کرد.

وی یادآور شد: آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت فردا دوشنبه ۸ خردادماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار شیخ مفید(ره) دانشگاه قم برگزار می شود.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.