اختصاص ۴ میلیارد تومان برای مبارزه با موش‌ها در قم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم از اختصاص ۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم برای مقابله با معضل موش‌ها در مناطق هشت‌گانه خبر داد و گفت: متأسفانه در شهر باتوجه به کثرت تعداد موش‌ها با پدیده‌ای خاص مواجه هستیم و زادوولد این حیوانات موذی و افزایش آن نسبت به دیگر جانوران در وضعیت بدتری قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص ۴ میلیارد تومان برای مبارزه با موش‌ها در قم
شناسه : 69069 | انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی طالبی در گفت‌وگویی با اشاره به مشکل و معضل موش‌ها در سطح شهر قم، اظهار داشت: گزارش‌های متعددی در این زمینه دریافت شده و تاکنون سه جلسه از سال گذشته توسط دفتر امور شهری استانداری قم برگزارشده است.

وی، برگزاری ۱۰ جلسه در منطقه ۳ شهرداری قم را موردتوجه قرارداد و افزود: در ناحیه یک منطقه ۳ به‌عنوان پایلوت، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و برای دستگاه‌های ذی‌ربط و وظیفه‌دار تعیین تکلیف و اقداماتی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم عنوان کرد: متأسفانه در شهر باتوجه به کثرت تعداد موش‌ها با پدیده‌ای خاص مواجه هستیم و زادوولد این حیوانات موذی و افزایش آن نسبت به دیگر جانوران در وضعیت بدتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه این معضل فقط در کلان‌شهر قم نیست و در سایر کلان‌شهرهای کشور نیز در جریان است تصریح کرد: اخیراً نیز همایشی در سطح کشوری در تهران برگزار شد که از شهرداری قم در آن حضور داشتند.

طالبی با تأکید بر اینکه نوع برخورد با این پدیده به علت هوشمندی موش‌ها نسبت به سایر جانوران در مواجهه با طعمه‌ها خاص است، گفت: موش‌ها در این زمینه هوشمندانه رفتار می‌کند که دراین‌باره اقداماتی آغاز شده و در بودجه سال جاری نیز رقم ۵۰۰ میلیون تومان برای هر منطقه شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم در مقابله با معضل موش‌ها در مناطق ۸ گانه تخصیص یافت، خاطرنشان کرد: اما باید همه دستگاه‌های مرتبط پای‌کار بیایند، ازجمله جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه دارای مسئولیت هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قم مطرح کرد: هم‌افزایی میان مدیریت شهری قم و دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع معضل جولان موش در معابر در حال شکل‌گیری است و به‌زودی جلساتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.