اجرای ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه تونل غدیر قم

مدیر پروژه تونل غدیر از اجرای ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۵۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۳ هزار و ۵۰۰ تنی آرماتوربندی در این پروژه خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه تونل غدیر قم
شناسه : 68654 | انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی برادران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری قم، با اشاره به اینکه پروژه تونل غدیر حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: در این پروژه، ۵ پیمانکار در جبهه‌های متفاوت در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در این پروژه شاهد خاک‌برداری، اجرای سازه عرشه، بتن‌ریزی، جداره‌سازی و … هستیم، مطرح کرد: تأمین زمین در این پروژه اسفندماه ۱۴۰۰ انجام و پیمانکار آن نیز سازمان توسعه عمران شهرداری قم است.

مدیر پروژه تونل غدیر با اشاره به اینکه در این پروژه مشکلاتی در حوزه تملک‌ها وجود داشت که با همکاری شهرداری منطقه رفع شد، عنوان کرد: در این پروژه به‌غیراز تملک‌ها، ۷۳ میلیارد تومان برای سازه‌ها هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه سه هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی دارد که سه هزار متر آن انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی نیز در این پروژه نیاز بوده که ۲۰ هزار تن آن انجام‌شده است.

برادران با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از ۱۵۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری این پروژه نیز انجام‌شده است، تصریح کرد: باتوجه به زمان‌بندی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود این پروژه در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سیستم تهویه این تونل توربو فن است، یادآور شد: پروژه تونل غدیر در دوطبقه مسقف با پارکینگ بوده و همچنین روی پروژه از خیابان معلم تا کوچه ممتاز به‌صورت بلوار اجرایی می‌شود.

مدیر پروژه تونل غدیر با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد معارضات تأسیساتی این پروژه تکمیل‌شده است، اذعان کرد: در این پروژه معارضاتی ازجمله برق ۶۳ کیلوولت، برق ۲۰ کیلوولت، لوله آب ۴۰۰، ۱۲ شبکه فشارقوی مخابرات و … وجود داشت.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.