برگزاری ششمین پاتوق فیلم‌ کوتاه در سینما «بازار شهر»

ششمین پاتوق فیلم کوتاه با اکران چهار فیلم در پردیس سینمایی «بازار شهر» قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری ششمین پاتوق فیلم‌ کوتاه در سینما «بازار شهر»
شناسه : 68214 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در ششمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه که به همت انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «مطرود» به کارگردانی امیر مهندسیان و حمید شاه‌محمدی، «سراشیبی» به کارگردانی ادواردو بریتو، «اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده و انیمیشن کوتاه «پوتین» به‌کارگردانی سید محسن پورمحسنی‌شکیب در پردیس سینمایی بازار شهر قم به نمایش درآمد.

در این رویداد حمیدرضا منتظری به عنوان کارشناس جلسه ششم، پس از اکران آثار به تحلیل و بررسی آنها پرداخت.

فیلم‌نامه «مطرود» را امیر مهندسیان نوشته است و کارگردانی آن به صورت مشترک توسط حمید شاه‌محمدی و امیر مهندسیان انجام شده است؛ نادر فلاح و گیتی قاسمی که در سریال «زیرخاکی» با یکدیگر همکاری کرده‌اند، در این فیلم کوتاه هم، هم‌بازی بودند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در یک مرده شورخانه دور افتاده به علت خرافات شکل گرفته کسی حاضر به دفن میتش در آن قبرستان نیست.»

«سراشیبی» به عنوان یک فیلم کوتاه انیمیشن بین‌الملل به نویسندگی و کارگردانی ادواردو بریتو و تهیه کنندگی رودیگو آریاس، روایتگر خاطرات مکان و اشیا و بازگشت‌ها و آغازهای جدید است.

«اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده، نویسندگی نازنین چیت‌ساز و حسن حبیب‌زاده و تهیه کنندگی محمد جواد موحد و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تولید شده است. مجید نوروزی، هستی فرهی، مهری آل آقا، مریم مقدم، نازنین چیت ساز، بهار صبوریان، شیدا مقدری، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «داستان بانوی جوانی است که همسرش در خانطومان به شهادت رسیده است و حالا بر اثر اتفاقی خاطراتشان را در ذهنش مرور می‌کند.»

«پوتین» به کارگردانی و نویسندگی سید محسن پورمحسنی شکیب و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و این کارگردان انیمیشن تولید شده است که یکی از افتخارات این انیمیشن کوتاه، حضور در بین ۵ انیمیشن برتر اسکار دانشجویی ۲۰۲۲ است.

در خلاصه این انیمیشن آمده است: «پرنده‌ای در شهری جنگ‌زده که در آن چیزی جز اجساد مرده نیست، به دنبال غذا می‌گردد تا به جوجه‌هایش غذا بدهد …»

خاطرنشان می‌شود ششمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پردیس سینمایی بازار شهر برگزار شد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.