برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته عقیدتی سپاه قم

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) به تشریح برنامه‌های عقیدتی سپاه استان قم همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و از برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت کتاب‌های «صعود چهل ساله»، «داستان راستان» و «حجاب در اسلام» خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته عقیدتی سپاه قم
شناسه : 67825 | انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سپاه قم، حجت‌الاسلام احمد احمدی در گفت‌وگویی با اشاره به تعابیر بلند امام راحل از شخصیت والای شهید مطهری در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید مطهری در دو بعد ترویج و تبیین اسلام ناب محمدی و تصحیح و پاسخگویی به شبهات و کژی‌های اعتقادی پیشگام بودند.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شهید مطهری یکی از معماران فکری انقلاب اسلامی بودند، گفت: اصول فکری و اندیشه‌های شهید مطهری هنوز همواره در عرصه اجتماع و فرهنگ کارآمد است و لازم است تا منظومه فکری و اندیشه‌ای این استاد والامقام همواره گرامی داشته شود.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) استان قم اظهار داشت: به همین منظور سالروز شهادت این شهید گران‌قدر به‌عنوان هفته عقیدتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده که امسال به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه در سپاه و بسیج استان قم برگزار پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی امسال در دو بعد تبلیغی و ترویجی اندیشه‌های شهید مطهری و تکریم و تجلیل از اساتید و مربیان عقیدتی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی ادامه داد: در بخش تبلیغ و ترویج اندیشه‌های شهید مطهری، برنامه‌های متنوعی مانند معرفی مجموعه آثار این استاد بزرگ در قالب‌های مختلف هنری و آموزشی، برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری، برگزاری مسابقه از یکی از کتاب‌های این شهید، تبیین نقش عناصر تأثیرگذار در ارتقای بعد اعتقادی کارکنان، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی با موضوع جهاد تبیین و جنگ شناختی و تبیین الزامات جهاد تبیین به اجرا در خواهد آمد.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: همچنین طی این هفته از مربیان و اساتید برتر عقیدتی، فرماندهان مؤثر در بخش تربیت عقیدتی، فراگیران، سربازان و مدیران برجسته این عرصه نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

احمدی تصریح کرد: همایش گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی سپاه استان قم روز شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار و طی آن از برگزیدگان تجلیل و نمایشگاهی نیز در حاشیه آن با موضوع عملکرد بخش عقیدتی سپاه و شخصیت شهید مطهری برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «صعود چهل‌ساله» به‌عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته عقیدتی سپاه استان قم یاد کرد و گفت: مسابقه مقاله‌نویسی ویژه مربیان و اساتید با موضوع «روش تبیینی شهید مطهری در تربیت نسل جوان» در همین راستا برگزار می‌شود.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: مسابقه نقاشی با موضوع استکبارستیزی ویژه پسران نوجوان و مسابقه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف برای نوجوانان دختر نیز طی این هفته برگزار پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دختران و پسران مقطع دبیرستان نیز می‌توانند با خلاصه‌نویسی یکی از داستان‌های کتاب «داستان راستان» شهید مطهری از جوایز سپاه استان قم بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: عموم خانواده‌های قمی نیز می‌توانند با مطالعه کتاب «حجاب در اسلام» شهید مطهری در مسابقه‌ای که به این منظور در نظر گرفته‌شده است، شرکت کنند.

مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم ابراز داشت: در بخش ترویج و تبیین عناصر اثرگذار در تربیت و آموزش اخلاقی و معنوی جامعه در سال جاری آثار و شخصیت مرحوم آیت‌الله ناصری از اساتید اخلاق حوزه علمیه تبیین و تبلیغ می‌شود و علاوه بر آن از مربیان، اساتید، بسیجیان و پیشکسوتان برتر تربیتی تجلیل به عمل خواهد بود.

وی ادامه داد: در سطح بسیج نیز برنامه‌های هفته عقیدتی با تشکیل ستادی در نواحی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، برنامه‌های شاخصی به مناسبت تقارن آن با روز معلم برنامه‌ریزی و اجرا شود.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: طی هفته عقیدتی، دانش آموزان و فرهنگیان بسیجی برنامه‌های متنوعی از گلباران مزار شهید مطهری تا اجرای برنامه‌های تربیتی، بصیرتی و سیاسی را به اجرا درخواهند آورد.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.