ترافیک مسیرهای منتهی به حرم و جمکران مدیریت شود/ زیرساخت‌های قم پاسخگوی زائران نیست

رئیس جامعه مدرسین با تأکید بر ضرورت توجه به مدیریت مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، گفت: در برخی از نقاط همچون امامزاده احمدبن‌قاسم در نیمه‌شعبان، مسیر به دلیل ازدحام زائران قفل و افرادی دچار سردرگمی بودند و این مسیر به لحاظ امکانات، ضعف‌هایی داشت که در این خصوص باید کارهای مطالعاتی انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ترافیک مسیرهای منتهی به حرم و جمکران مدیریت شود/ زیرساخت‌های قم پاسخگوی زائران نیست
شناسه : 67128 | انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار شهردار، معاونین و مدیران شهری قم، با بیان اینکه محور فعالیت و اقدامات مدیریت شهری اساساً خدمت به مردم است، ابراز کرد: خدمت‌رسانی به مردم عبادت است؛ قطعاً مسیر عبادت تنها شامل نماز و روزه نیست، چراکه دین ابعاد مختلفی دارد و یکی از ابعاد مهم آن، بعد اجتماعی به شمار می‌رود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در مسائل عمرانی، خدماتی و فرهنگی باید رضایتمندی خدا و همچنین مردم را مورد توجه قرار داد و در مقوله‌هایی چون حمل‌ونقل، احداث تقاطع‌ها، مترو، طراحی مبلمان شهری، مجموعه خدمات در بوستان‌ها توجه به خدمت‌رسانی به مردم اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در ایام قبل از نیمه شعبان تا نوروز حضور چند میلیون نفری زائران و مسافران را در قم داریم و خوشبختانه گزارش رضایتمندانه‌ای از مجموع خدمات، پذیرایی و تکریم زائران وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت توجه به مدیریت مسیرهای منتهی به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران اذعان کرد: در برخی از نقاط همچون امامزاده احمد بن قاسم در نیمه شعبان، مسیر به دلیل ازدحام زائران قفل و افرادی دچار سردرگمی بودند و امکانات در این مسیر، ضعف‌هایی داشت که در این خصوص باید کارهای مطالعاتی انجام شود.

وی در ادامه با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: در کنار فعالیت موکب‌ها، غرفه‌هایی برای بحث‌های معرفتی و پاسخ به سؤالات و شبهات بازگشایی‌شده بود که ثمرات خوبی دارد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه همه باید در جهت خدمت به زائران پای‌کار بیایند تصریح کرد: نباید همه مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران و شهروندان را فقط بر عهده شهردار، شهرداری و مدیران شهری گذاشت و همه ظرفیت‌ها باید این خدمات را مورد توجه قرار دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: باید به‌گونه‌ای تلاش کرد که زائران، توشه معرفتی و معنوی با خود ببرند و این عشق به امام زمان(عج) تبدیل به معرفت شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به اهل‌بیت(ع) سه مرحله رفتار وجود دارد، عنوان کرد: مرحله نخست، شناخت و مرحله دوم عشق و محبت ورزیدن است و مهم‌ترین مسئله بعد از این دو مقطع، مرحله پیروی از اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کرد که زائران در این فرصت محدود شناخت و معرفت پیدا کنند، البته به لحاظ فرهنگی این موضوع فقط وظیفه شهرداری نیست، گفت: عشق به امام زمان(عج)، زائران را وادار کرده به اینجا بیایند و این عشق منجر به پیروی می‌شود تا راه اهل‌بیت(ع) را بتوانند ادامه دهند.

وی در پایان عنوان کرد: در جهت پذیرایی از زائران باید امکانات لازم فراهم شود و به‌گونه‌ای نباشد که شهروندان در تردد سطح شهر دچار مشکل شوند و مدیران شهری باید زیرساخت‌های لازم را در خدمت به زائران و شهروندان به‌خوبی تأمین کنند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.